לפיד: "טקס המשואות - שידורי תעמולה ממשלתיים"

ראש האופוזיציה הסביר את החלטתו שלא להגיע לטקס הממלכתי בהר הרצל בערב יום העצמאות: אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי. מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אני מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: עוז שכטר

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הסביר הבוקר (חמישי) את החלטתו שלא להגיע לטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות: "מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח".

עוד הוסיף לפיד: "אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב 'שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת'. אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי. אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים".

"חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזיכרון במחאה. אהיה כמו תמיד בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לוויכוח הפנימי להכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".

טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות | צילום: מרכז ההסברה

"בשנה שעברה - כשאנחנו הובלנו את הממשלה - נתניהו לא בא לטקס. לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. הם היו כל כך נסערים מזה שהצליחו לעבור מהדורה שלמה בלי להזכיר את העובדה שיהונתן גפן נפטר. אולי מפני שמשוררים מתים חשובים להם הרבה פחות משנאה חיה".

"אני לא מוותר על עם ישראל. אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים. מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אין לי עניין לריב עם אף אחד ביום הזה. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם".