אולמרט: "מאוכזב מתוצאות הבחירות - סכנה ליציבות הדמוקרטית"

יממה לאחר פרסום תוצאות האמת, ראש הממשלה לשעבר התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי" ואמר כי הוא חושש מההשפעה של "חבורת הפשיסטים, ההומופובים, הגזענים, שונאי הערבים, השמאלנים וכל מי שלא מסכים איתם". על נתניהו אמר: "אני מסכים עם חוות הדעת של הבן שלו שאמר שהוא איש חלש"

זמן צפייה: 05:52

יממה לאחר פרסום תוצאות האמת הסופיות של הבחירות לכנסת ה-25, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמר כי הוא מאוכזב מתוצאות הבחירות. "מבחינת התוצאה המספרית ברור לחלוטין שהמדינה מחולקת לשני בלוקים שהם כמעט זהים בגודלם", אמר אולמרט, "התוצאה הפרלמנטרית היא לא טובה למדינת ישראל, והיא טומנת בחובה סכנות חמורות ביותר שאני מקווה שנצליח למנוע אותן".

"אני חושש מההשפעה של חבורת הפשיסטים, ההומופובים, הגזענים, שונאי הערבים, שונאי השמאלנים, שונאי כל מי שלא מסכים איתם", הוסיף ראש הממשלה לשעבר, "הם זכו לתוצאה מאוד מרשימה, והם יהיו גורם מכריע בממשלה הזו שעשויה לקום בראשותו של נתניהו, ויש בהחלט סכנה שהעמדות, שהמהלכים ושהגישות שהם מדברים עליהם יבואו לידי ביטוי במדיניות הממשלה, וזה יכול לגרום לסכנה משמעותית ביותר ליציבות הדמוקרטית של מדינת ישראל. מזה אני מאוד מודאג".

עוד אמר אולמרט: "אני צריך להגיד למען ההגינות, שאני חושב שלנתניהו אין את האומץ ואת כושר המנהיגות שיכול לאמץ את העמדות שלהם, ככה שאני חושב שעשויה להיות אכזבה גדולה לבן גביר ולחבריו. נתניהו הוא איש חלש, לא בעל כושר הכרעה אמיתי. אני בעניין הזה מסכים עם חוות הדעת של הבן שלו שאמר שהוא איש חלש. אני חושב שהוא יאכזב אותם".

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אני רואה מה קורה בשטחים, איך מתנכלים לפלסטינים שחיים שם", הוסיף אולמרט, "לא מדברים על זה כי זה לא נוח וזה לא נעים. אנחנו עושים שם דברים בלתי נסבלים, וכשהעניין הזה יתפוצץ לנו בפנים יהיה לנו קשה מאוד להתמודד עם זה. זה מה שרוצה מי שנבחר להיות חבר כנסת ואולי שר בכיר בממשלה, שמסתובב עם אקדח ושולף אותו בכל מני מעמדים ציבוריים, ואני חושב שאלה דברים שמדברים בעד עצמם".

על היחסים עם ארצות הברית אמר אולמרט: "נתניהו היה רוצה להימנע מהתנגשות ישירה עם הבית הלבן. לשם כך הוא צריך להיאבק בחבורת הבריונים שיהוו חלק משמעותי ביותר מהממשלה שלו. השאלה היא האם יהיה לו את הכוח ויהיה לו את האומץ ויהיה לו את הנחישות לעשות את זה".

"האופציה שיש לו היא לפנות למחנה השני, החלק השני של הציבור, ולהגיד להם שיבואו להיות חלק מהממשלה", הוסיף, "ברור שהם ובן גביר וסמוטריץ' לא יישבו ביחד. אז השאלה היא אם יש לו את הכוח לעשות את המהלך שהוא הפוך למה שהוא התחייב לו, ומה שאולי הביא לו את ההישג בבחירות. אין לו את האומץ לעשות את המהלכים יחד עם בן גביר ואין לו את הכוח לעשות את המהלכים נגד בן גביר. לכן, מה שאנחנו צפויים לו זה בעיקר לטלטלה שתערער את יציבות הממשלה, ותגרום למהומות שעלולות להיגרר למצבים שהיה כדאי להימנע מהם".