אהוד ברק לא יתמודד על ראשות העבודה: "לא הצלחתי להבטיח איחוד"

רה"מ לשעבר הסביר כי משיחות שקיים עם ראשי מפלגות גוש המרכז-שמאל, הבין שלא יצליח להקים חזית רחבה שתתמודד מול הימין באופן שימנע איבוד מנדטים. "איחוד כזה - תנאי הכרחי להחלפת השלטון"

זמן צפייה: 01:01

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (שני) כי החליט שלא להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, זאת כעבור כמה ימים של לבטים ובתום שיחות שקיים עם ראשי מפלגות המרכז-שמאל. "השיקול העיקרי לנגד עיניי הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה", הסביר ברק בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו. "בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות - אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה".

"לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו 'יש עתיד', 'הישראלים', 'העבודה' וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה", הוסיף, וטען כי איחוד כזה בעיניו הינו "תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון. בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו"ר העבודה. מביע תקוותי שאכן יימצאו בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בעד הארכת הסגר ב-10 ימים לפחות; מחלוקת על תוכנית היציאה

פרקליטי נתניהו על האישום המתוקן: מואשם במעשים שלא נחקר עליהם

משרד הבריאות ידרוש מהממשלה: להאריך את הסגר בשבועיים

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי קיבל את עתירתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי, וקבע כי חרף אי-רצונו של עמיר פרץ - על מפלגת העבודה לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים. "ניצחנו", כתבה מיכאלי מיד לאחר ההכרעה. "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז - והגן על זכותם של חברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם".

מיכאלי, שבהמשך אותו היום אף הודיעה על כוונתה להתמודד על ראשות המפלגה, תקפה את פרץ והשר איציק שמולי, שלטענתה "ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו", ציינה, "הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".

ביום רביעי, היה זה יו"ר המפלגה עמיר פרץ שהכריז על פרישה מהחיים הפוליטיים, והודיע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. "לא אכהן בכנסת הקרובה", כתב פרץ. "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות שעליהן בנויה החברה הישראלית".