בן גביר עלה להר הבית, ירדן גינתה: "התגרות והפרה של הסטטוס-קוו"

אחרי שנמנע מלעשות כן ביום ירושלים שחל ביום חמישי האחרון - השר לביטחון לאומי עלה הבוקר למתחם הר הבית. הוא אמר: "כל האיומים של חמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה". ירדן גינתה את "הפשיטה של השר לביטחון לאומי של ישראל על מסגד אל-אקצא"

זמן צפייה: 02:33

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר עלה הבוקר (ראשון) למתחם הר הבית. השר נמנע מלעלות ביום ירושלים - אבל הבוקר, כאמור, הוא מבקר שם. זמן קצר לאחר מכן גינה משרד החוץ של ירדן את ה"פשיטה של השר לביטחון לאומי של ישראל על מסגד אל-אקצא הבוקר תחת שמירה ואבטחה של כוחות הכיבוש הישראלי".

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ של ירדן: "מדובר בצעד התגרותי ובהסלמה מסוכנת, שמהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו במזרח ירושלים ובמקומות הקדושים במזרח העיר". בנוסף, בהודעה התבקשה ישראל להפסיק באופן מיידי את כל הצעדים שמטרתם לשנות את הסטטוס-קוו באל-אקצא, להפסיק את כפיית חלוקת הזמנים והמקום - כשהכוונה לזמני הביקור בהר-הבית ולחלוקה הפיזית של הר הבית - ולכבד את סמכותו של הווקף באל-אקצא.

גם דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "הפשיטה של הקיצוני איתמר בן גביר היום לרחבת מסגד אל-אקצא מהווה תוקפנות בוטה כנגד מסגד אל-אקצא ולפשיטה זו תהיינה השלכות מסוכנות".

עם הגעתו למקום אמר בן גביר: "אני שמח לעלות להר הבית, המקום הכי חשוב לעם ישראל. צריך להגיד שהשוטרים עושים כאן עבודה נפלאה ושוב מוכיחים מי בעלי הבית בירושלים. כל האיומים של חמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה. צריך לזכור את האחים שלנו בנגב ובגליל. בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל. ירושלים זה הנשמה שלנו, הנגב והגליל זה הנפש שלנו, אנחנו חייבים להשקיע, חייבים לפעול שם, חייבים שנהיה בעלי הבית גם על הנגב, גם על הגליל והבסיס זה התקציב".

השר וסרלאוף
השר וסרלאוף | צילום: מינהלת הר הבית

מצעד הדגלים
מצעד הדגלים

ביום ירושלים, פחות משבוע אחרי תום סבב הלחימה בעזה, כ-1,150 יהודים עלו להר הבית, בהם השר יצחק וסרלאוף ורעייתו של השר בן גביר, אילה, וכן חברי הכנסת אריאל קלנר, דן אילוז ועמית הלוי, וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם.

בתגובה, פנה יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו למנוע עלייה של נבחרי ציבור להר הבית: "הנני פונה ומבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית, הן בנושא המדיני של התייחסות מדינות העולם לאפשר זאת, הן בנושא הביטחוני וההסתה הקיימת עקב כך בעיקר בעולם המוסלמי ולא רק בו - והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות, להיפך היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו".

במקביל, משרד החוץ הירדני גינה את ממשלת ישראל על עליית נבחרי הציבור להר הבית: "מסגד אל אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים בלבד". הירדנים גם התריעו מפני החמרה במצב לנוכח קיומו של מצעד הדגלים "בירושלים הכבושה", כפי שצוין בהודעה שבה נכתב כי לישראל אין ריבונות על ירושלים.