אדלשטיין על המהפכה המשפטית: "אפשר לעשות את זה אחרת"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון התראייין ב"מטה המרכזי" והתייחס לצעדי החקיקה בכנסת. אדלשטיין אמר כי הוא "מרגיש לא בנוח להצביע בנושא כל כך כבד לפני שהסיעה דנה בו" וכן ש"המצב שאנחנו נמצאים בו לא סביר"

זמן צפייה: 11:37

יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין התראיין הערב (שבת) ל"מטה המרכזי" והתייחס לצעדי חקיקת המהפכה המשפטית. חבר הכנסת של הליכוד אמר כי הוא "מרגיש לא בנוח להצביע בנושא כל כך כבד לפני שהסיעה דנה בו". הוא הוסיף כי "המצב שאנחנו נמצאים בו לא סביר".

על חקיקת המהפכה המשפטית אמר חבר הכנסת כי "אני בעד תיקונים במערכת המשפט אבל אני חושב שאפשר לעשות את זה אחרת. אמרתי כמה שעות לפני ההצבעה, בישיבת הסיעה, שאני מקווה שהדיונים על הרפורמה יתקיימו לפני שנגיע לקריאה שנייה ושלישית. אני מרגיש לא בנוח להצביע בנושא כל כך כבד לפני שהסיעה דנה בו. אני כבר שבועות קורא להידברות, אני גם חבר בסיעה - אני לא מכונת הצבעות".

Whatsapp Image 2023 02 20 At 2
מליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"המצב שאנחנו נמצאים בו לא סביר. אני היחידי בתולדות המדינה שאמר עד כאן", אמר בהתייחס לסירובו לקבל את החלטת בג"ץ כשהיה יו"ר הכנסת. "צריך לקיים דיונים. אני בטוח שיהיו. יכול להיות שנראה דברים שונים שמובאים לקריאה שנייה ושלישית ואז אחליט מה לעשות".

אדלשטיין נשאל ראשית מתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה האם הוא מודאג מהקריאות לסרב לשירות מילואים. "אני מודע לבעיה", אמר אדלשטיין, "מתוקף תפקידי מגיעים אליי אנשים מהמקומות הכי רגישים במערכת הביטחון ואני שומע דברים קשים. יחידה מגובשת במקומות רגישים שהופכת לקבוצת ווטסאפ שבה אנשים מקללים אחד את השני. אני רוצה להאמין שבאזעקת אמת אנשים יבינו שאלו לא גחמות של הממשלה".