סקר חדשות 13: רוב בעד תפילות בהפרדה, שינוי בתמונת המנדטים

כמחצית מהציבור תומך בתפילות בהפרדה במרחב הציבורי, 40% מתנגדים. בקרב מצביעי הליכוד: 73% תומכים. על המגעים לנורמליזציה: 55% מהציבור תומכים בהסכם עם סעודיה, 17% מתנגדים. ומה בנוגע להעשרת אורניום בריאד? 49% מתנגדים. תמונת המנדטים: גנץ עדיין מוביל, הליכוד מתחזקת במנדט. כל הנתונים

זמן צפייה: 11:40

אחרי המהומה ביום הכיפורים, 49% מהציבור תומכים בתפילה בהפרדה לעומת 40% שמתנגדים, כך עולה מנתוני סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שפורסמו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. 10% השיבו כי לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 73% תומכים בהפרדה. בנוסף, נשאלו הנסקרים האם המחאה בעקבות ההפרדה בתפילה הייתה מוצדקת: 58% השיבו שהיא הייתה לא מוצדקת, לעומת 26% שסברו אחרת. 16% השיבו כי הם לא יודעים.

נתניהו ויורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן
נתניהו ויורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

ומה בנוגע להסכם הנורמליזציה המתגבש עם סעודיה? 55% מהציבור תומכים בהסכם, 17% מתנגדים ו-28% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 60% תומכים. בקרב מצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי - 59% תומכים. שאלה נוספת שעלתה בסקר היא האם על ישראל להסכים להעשרת אורניום בסעודיה? על כך השיבו 49% מהציבור כי הם מתנגדים מול 18% שתומכים. 33% לא יודעים. כמו כן, בקרב מצביעי הליכוד - 15% מסכימים להעשרה. 12% ממצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי תומכים במהלך גם כן.

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם יושג הסכם, מה גנץ ולפיד צריכים לעשות?

44% מהציבור סבורים כי עליהם לתמוך בממשלה מבחוץ, 15% חושבים שהם צריכים להיכנס לממשלה, 13% ציינו כי על גנץ ולפיד להתנגד להסכם ו-28% לא יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי: 35% בעד תמיכה בממשלה מבחוץ, 22% תומכים בכניסה לממשלה ו-16% אמרו כי על גנץ ולפיד להתנגד.

תמונת המנדטים:

לפי הסקר, המחנה הממלכתי בראשות גנץ היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 27 מנדטים - ירידה קלה מהסקר הקודם. בנוסף, אחרי הנאום באו"ם וברקע המגעים עם סעודיה - הליכוד בראשות נתניהו עולה במנדט ל-26. יש עתיד בראשות לפיד נחלשת ועומדת על 16 מנדטים. מבט על מפת הגושים עולה כי מפלגות האופוזיציה עם 58 מנדטים, הממשלה הנוכחית עם 53. בתווך - בל"ד וחדש"-תע"ל עם 9 מנדטים.

המפלגות החרדיות יציבות: ש"ס עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם 7. הציונות הדתית של סמוטריץ' עם 6 וכך גם ישראל ביתנו של ליברמן. שתי מפלגות ערביות עם 5 מנדטים כל אחת: רע"ם של מנסור עבאס, וחד"ש תע"ל.  ושימו לב מה קורה באזור שקרוב יותר לאחוז החסימה: עוצמה יהודית של בן גביר נחלשת ל-4 מנדטים, מרצ עם 4 גם כן. בל"ד עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. העבודה בראשות מרב מיכאלי, גם הפעם, מתחת לאחוז החסימה.

הסקר נערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מתוכם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על-ידי חברת "סטט-נט" בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.