גלנט: "ערעור מגילת העצמאות פוגע בעמוד התווך המוסרי של ישראל"

אחרי הסערה בבג"ץ, שר הביטחון נשא דברים בעצרת של חיל השריון לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, ואמר כי "מגילת העצמאות מגלמת את היסודות עליהם נבנתה ומתקיימת מדינת ישראל". עוד הוא הוסיף: "במיוחד בימים של מחלוקת וחוסר הסכמה ראוי כי נשמור על המכנה המשותף הלאומי הרחב כמופיע במגילה"

זמן צפייה: 14:28

שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב (חמישי) בעצרת לציון 50 שנים למלחמת יום כיפור של חיל השריון בלטרון, והתייחס לסערה בשבוע שעבר בבג"ץ שהעלתה את מגילת העצמאות לכותרות. "כל המערער על מעמדה של מגילת העצמאות פוגע בעמוד התווך המוסרי של מדינת ישראל", אמר גלנט והוסיף: "דווקא כאשר נדמה היה שאין כבר במה להיאחז, בשעות של כאב גדול ושבר נורא, נאחזנו כעם בטובתה של המדינה, בדגל, בסמל ובמגילת העצמאות - זו המגילה המהווה את פרק הפתיחה של החוקה הבלתי כתובה של מדינה ללא חוקה".

"גם היום מגלמת מגילת העצמאות את היסודות עליהם נבנתה ומתקיימת מדינת ישראל", הוסיף שר הביטחון, "זוהי מדינה יהודית, דמוקרטית ושוות זכויות לכל אזרחיה. במיוחד בימים של מחלוקת וחוסר הסכמה ראוי כי נשמור על המכנה המשותף הלאומי הרחב כמופיע במגילת העצמאות, ונצעד לאורו של המצפן הערכי והמעשי המגולם בה".

שר הביטחון גלנט בטקס
שר הביטחון גלנט בטקס | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט בטקס
שר הביטחון גלנט בטקס | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כזכור, לפני כשבוע בדיון בבג"ץ על החוק שביטל את עילת הסבירות, טען עו"ד אילן בומבך שייצג את הממשלה כי "חוקה מצריכה איזושהי סיבה, כוח להכיר בה כמשהו עליון. לנו יש את מגילת העצמאות. בגלל שהסמיכו ה-37 האנשים שהיו חתומים על ההכרזה, שנכתבה בחופזה ובמהירות - זה אמור לכבול את כל מי שיהיה בעתיד?". בתגובה, נשיאץ העליון אסתר חיות ענתה לו: "אדוני, תן כבוד למסמך הזה".