"לא לוותר על שליטתנו בהר הבית"

במכתב ששיגרו לרה"מ נתניהו, השר ארדן והמפכ"ל אלשיך, דורשים רבני הימין מהממשלה שלא לוותר על הצבת גלאי המתכות בהר הבית

רבנים, הר הבית, מכתב, גלאי מתכות
רבנים, הר הבית, מכתב, גלאי מתכות | צילום: חדשות 2

על רקע המשבר בהר הבית והמחאה סביב הצבת גלאי המתכות שהובילה לעימותים בין מתפללים מוסלמים לכוחות הביטחון, שלחו רבנים מהימין מכתב המיועד לרה"מ, לשר לביטחון פנים ולמכפ"ל המשטרה, בו הם קוראים להם שלא לוותר על שליטת ישראל בהר הבית. "המשיכו לעמוד איתן על כבוד האומה, על תיתנו את כבודינו וכבוד ה' למרמס הגויים ולא תוותרו כמלוא נימה על שליטתנו בהר, גם לא למראית עין בלבד", כתבו הרבנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב עליו חתומים, בין היתר, הרב מאיר מאזוז, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב אלי סדן והרב אליקים לבנון, כתבו הרבנים לנתניהו, ארדן ואלשיך "הננו לחזק ידיכם על עמידתכם האיתנה על משמר ארצנו. על שלושה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל: על מערת המכפלה, על מקום קבורת יוסף ועל מקום המקדש. את שלושתם קנו אבותינו בכסף מלא ופרטי העסקאות חקוקות לנצח בספר הספרים".

עוד במכתבם מתריעים הרבנים כי "כל נסיגה קלה ככל שתהיה מריבונותינו המוחלטת על הארץ הינה הרת אסון בהיותה כלי שרת לאויבנו. הר הבית קדוש יותר משאר חלקי הארץ, ברור שיש לשמור על ריבונותינו בו עשרות מונים. נזדמנה בפניכם הזדמנות היסטורית לתקן עוולה נוראית. אנו נרגשים לראות יחד עם כלל ישראל את עמידתכם האיתנה על עקרונות הפלדה של עמנו".

"מחויבים למצוא פתרון לסוגיות הביטחוניות הנמשכות"

הלילה אישר גורם רשמי בוושינגטון כי חתנו של הנשיא האמריקני ויועצו הבכיר למזרח התיכון ג'ארד קושנר פועל בתיאום עם ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית כדי לסיים את המחלוקת בדבר הצבת גלאי המתכות. הגורם הבכיר ציין כי בשיחות בין הצדדים משתתפים גם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן והקונסול האמריקני במזרח ירושלים דונלד בלום.

"הנשיא טראמפ וממשלו עוקבים מקרוב אחר האירועים באזור", אמר הגורם. "אנו עוסקים בדיונים עם הגורמים הרלוונטיים ומחויבים למצוא פתרון לסוגיות הביטחוניות הנמשכות". מהדיווח עולה כי הפעילות האמריקנית להפחתת המתיחות שהחלה עם הצבת גלאי המתכות החלה כבר בשבוע שעבר. בכיר בבית הלבן ציין כי כבר בשבוע שעבר קושנר ושלושת הדיפלומטים הבכירים שוחחו עם ראש ממשלה בנימין נתניהו בזמן שהיה בביקור מדיני בהונגריה במטרה להסכם על מתווה לסיום המשבר.

אתמול הותקנו מצלמות בכניסה להר הבית בהתאם להיערכות הביטחונית החדשה במקום. גורמים במשטרה נפגשו בהמשך עם מנהלים של חברות אבטחה מהמובילות בארץ כדי לשמוע ולקבל מהם הצעות לאמצעים שאותם ניתן להתקין באזור ושיהוו חלופה לגלאי המתכות. בתוך כך קיים אמש הקבינט המדיני-ביטחוני דיון בנושא המגנומטרים ובאפשרויות האבטחה החילופיות.