הפלונטר של סמוטריץ' ודרעי: מתווה הליכוד לפתרון משבר התיקים

בליכוד פועלים להביא לדיאלוג ישיר בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במטרה שיסכמו ביניהם על חלוקת התיקים. ההערכה: לדרעי יהיה קל יותר לוותר על האוצר - בידיעה שסמוטריץ' גם הוא לא יקבל אותו. סמוטריץ' ביטל נסיעה לארה"ב "כדי למצות את המו"מ ולהקים ממשלה במהירות האפשרית"

זמן צפייה: 04:31

הניצחון החד-משמעי של גוש נתניהו הוא, כך מתברר, לא ערובה למשא ומתן קואליציוני קל. בסביבת ראש הממשלה המיועד מביעים ספק באשר לאפשרות שיצליחו להשביע ממשלה עוד השבוע, כשהפלונטר העיקרי הוא חלוקת התיקים בין בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) לאריה דרעי (ש"ס), ובליכוד הגיעו למתווה שבאמצעותו הם מקווים שיצליחו לפתור את הבעיה הזאת. כך דווח הערב (שבת) במהדורה המרכזית.

בליכוד פועלים לשיח ישיר בין דרעי לסמוטריץ' כדי שהשניים יסכמו ביניהם על חלוקת התיקים. ההערכה היא שלדרעי יהיה קל יותר לוותר על האוצר - בידיעה שסמוטריץ' גם הוא לא יקבל אותו. המשמעות: ש"ס והציונות הדתית יקבלו את הפנים, התחבורה והדתות. אלא שאם גם זה לא יצליח, בליכוד מקווים שדרעי יסכים להתגמש ולוותר לסמוטריץ' על האוצר.

מחר תדון הכנסת בבקשת בן גביר להתפצל לסיעה עצמאית - והוא יישאר רשמית עם שבעה מנדטים. בעניין תיק הביטחון - בליכוד העבירו מסר חד-משמעי: גם אם נגיע לדקה ה-90 - לא ניתן לסמוטריץ' אותו.

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית ביטל הערב את נסיעתו הצפויה לארצות הברית, ואמר כי עשה זאת "כדי למצות את המשא ומתן הקואליציוני ולהביא להקמת ממשלת ימין על מלא במהירות האפשרית". מטעמו של סמוטריץ' נמסר כי הוא "פנה שוב לליכוד כדי לקיים מרתון דיונים רצוף עם כל המפלגות השותפות, כדי להביא לסיום המשא ומתן ולהקים ממשלה בהקדם האפשרי".