בן גביר על החשוד ברצח הפלסטיני בבורקה: "צריך לקבל צל"ש"

השר לביטחון לאומי הביע תמיכה בעצורים, אחד מהם פעיל במפלגתו, וכתב כי הוא "מצפה לבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים". השר מצטרף לאמירות דומות בימין שתומכות באירוע החמור, שזכה לגינוי נרחב

זמן צפייה: 13:35

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום (ראשון) על רצח הפלסטיני בסמוך לכפר בורקה ומעצר שני החשודים, אחד מהם פעיל מפלגתו ודובר לשעבר של חברת כנסת. בן גביר כתב כי "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש".

"המדיניות שלי ברורה", כתב השר. "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש. אני מצפה מממ"ז ש"י ניצב עוזי לוי לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים".

מוקדם יותר היום אמרה חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית ל-ynet כי "אנחנו רואים שערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה - למי אתה צריך לדאוג ובמי אתה צריך להיאבק". בדבריה התייחסה ככל הנראה לראש שב"כ רונן בר.

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
ח''כ לימור סון הר-מלך והחשוד ברצח אלישע ירד

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לאחר מכן לדברים וכתב כי "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מידי יום חייהם של אזרחים ישראלים. ‏מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב״כ ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב״כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".

הלילה האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של שני העצורים החשודים ברצח הפלסטיני בן ה-19 קוסאי מעטאן בסמוך לכפר בורקה והתירו לפרסום את שמותיהם. השניים חשודים ברצח ממניע גזעני, כאשר יחיאל אינדור, שנפצע קשה לאחר הירי מפגיעת אבן בראשו, הוא החשוד המרכזי ואלישע ירד, הדובר לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, הוא החשוד הנוסף.

מעצרם של השניים הוארך עד יום רביעי. על פי המשטרה, ישנו חשד חזק יותר נגד אינדור על רצח. נגד ירד יש ראיות חזקות יותר על שיבוש מהלכי חקירה ופחות על הרצח עצמו. המשטרה לא חקרה פלסטינים בשלב זה.

Whatsapp Image 2023 08 05 At 2
קוסאי ג'מאל מעטאן, בן ה-19 שנורה למוות

אלישע ירד, החשוד ברצח, הוא דמות מוכרת בקרב נערי הגבעות והימין הקיצוני. הוא נחשב למקורב לשר בן גביר ושימש כדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית במשך מספר חודשים עד שהחליט לוותר על התפקיד. הוא היה יעד של שב"כ בעבר והביע עמדות קיצוניות באופן תדיר. לאחר הפרעות בחווארה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי צריך "למחוק את חווארה. עכשיו. בלי להתנצל ובלי לגמגם".

כמו כן, ח"כ סון הר-מלך השוותה אתמול בין החשודים ברצח לבין חן אמיר, סייר הביטחון שנרצח אתמול בפיגוע הירי בתל אביב. היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה, ומחקה לאחר זמן קצר, כי "כאשר סייר בטחון בתל אביב מחסל מחבל הוא זוכה לתשואות מכל גורמי הבטחון - אבל כשיהודי מגן על חייו בבנימין מפני המון ערבי הקם להורגו הוא נעצר בעודו פצוע".