היועמ"שים במשרדי הממשלה לבהרב-מיארה: "המשיכי להיאבק באומץ"

בצל הביקורת הפוליטית שהיא סופגת בימים האחרונים, שורה של יועצים משפטיים בשרדי הממשלה שלחו מכתב תמיכה ליועמ"שית: "המשיכו להיות מקצוענים ומסורים לחוק ולשלטון החוק". עוד טענו היועצים כי היחס המזלזל כלפי בהרב-מיארה "מחלחל גם למשרדי הממשלה", והזהירו כי היחלשות המוסד יפגע במדינה: "התואר 'דמוקרטיה' לא יוכל עוד לקשט את הגדרתה של ארצנו"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בצל הביקורת הפוליטית שהיא סופגת בימים האחרונים, שורה של יועצים משפטיים של משרדי הממשלה ומשנים ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה שלחו לה היום (שלישי) מכתב תמיכה וחיזוק. "המשיכו להיאבק באומץ על ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המשיכו להיות מקצוענים ומסורים לחוק ולשלטון החוק", נכתב.

"בשבועות האחרונים אנו צופים בחרדה בהתקדמות הדיונים בתיקוני החקיקה הדרמטיים בכנסת, אשר מתיימרים לפדות את ציון במשפט, אך למעשה מובילים את ישראל להפיכה משטרית ולהחלשה קשה של מערכת המשפט", פתחו היועצים המשפטיים את המכתב. "יש סימנים לכך שהממשלה על שריה, שמה לה למטרה לפעול כבר עכשיו בהתאם להפיכה שהיא שואפת לקדם ועוד לפני שזו הבשילה לכדי חקיקה, והיא מתעלמת מהנחיותיך ומעמדתך", המשיכו.

"לא עובר כמעט יום בלא השתלחות במוסד היועץ המשפטי לממשלה ובלא פגיעה בכבודם של נציגיו", טענו היועצים. "הקריאות להדחתך כבר אינן מרומזות אלא נאמרות בגלוי והכל משום שאת ואנשיך ממלאים את תפקידכם ודבקים בעקרונות המשפט וביישום פסיקתו של ביהמ"ש העליון".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

עוד היועמש"ים טוענים במכתב כי היחס המזלזל בבהרב-מיארה "מחלחל גם למשרדי הממשלה ופוגע כבר עתה בתפקודם של היועצים המשפטים , משפיע על מערכת יחסיהם עם השרים הממונים עליהם ועל מעמדם כנאמנים על קיום שלטון החוק".

"תופעות אלה מהוות קדימון למצב העלול להיווצר כאן אם חלילה תאושר המהפכה המשטרית והשירות המשפטי יחדל להיות ממלכתי ומקצועני אלא יורכב מעושי דברם של פוליטיקאים", הזהירו היועצים. "יועץ משפטי לממשלה ושירות משפטי המורכב מאומרי "הן" שחוות דעתם אינה מחייבת, מצד אחד, ובית משפט מוחלש מן העבר השני, הם מתכונת בדוקה לדרדור המדינה לתהומות של פגיעה בערכים בסיסיים ולשגשוגה של שחיתות. בכל מקרה התואר "דמוקרטיה" לא יוכל עוד לקשט את הגדרתה של ארצנו".

"כמי שמכירים את עבודת הייעוץ המשפטי לממשלה ולמשרדיה, כמי שמודעים למערכת הלחצים האדירה שתחתיה את וכל עובדי השירות המשפטי נתונים בה, אנו מבקשים לחזק את ידיכם", כתבו. "בהיעדר יעוץ משפטי לממשלה הנהנה מעצמאות במילוי תפקידו, ואשר בצד סיוע לממשלה בהגשמת מדיניותה, שומר על שלטון החוק ועל האינטרס הציבורי - ייפרץ הסכר. ואם הוא ייפרץ, אנה אנו באים?", סיכמו החתומים על המכתב.