הדיון בוועדת הכספים נעצר: "יכול להיות שנבשר על בחירות"

הוועדה תתכנס שוב בערב, לאחר שדנה בשעות האחרונות בהצעה לדחות את אישור התקציב במאה ימים. זאת, בניסיון להגיע להסכמות בין הליכוד וכחול לבן ולמנוע את פיזור הכנסת

זמן צפייה: 05:53

הדיון בוועדת הכספים שנערך היום (ראשון) נעצר וימשיך בשעה 21:00 בערב, כדי להצביע על הפשרה, לפיה אישור התקציב יידחה במאה ימים ומינויי הבכירים יוקפא - כפי שהציע ח"כ צבי האוזר בסוף השבוע בחדשות 13. ההצבעה תתקיים, אם הליכוד וכחול לבן יגיעו להסכמות בנושא. זאת, במטרה למנוע מערכת בחירות נוספת.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי "היה וכחול לבן והליכוד יגיעו להסכמות, נגיע להצבעות על החוק שהצענו בוועדה. היה ולא יגיעו כחול לבן והליכוד להסכמות, יכול להיות שנבשר לעם ישראל על בחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקצין שהכה מפגין נחקר; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת בפניה

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

משה איבגי ערער על הכרעת דינו: ביקש להגיש ראיות חדשות

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

"אני מבקש מהחשב הכללי והייעוץ המשפטי לוועדה – אנחנו לא מוכנים לקבל את המצב, שכרגע אחרי הצבעה על החוק הזה, אנחנו עד ה-3 לדצמבר ללא תקציב", המשיך פינדרוס. "אנחנו זקוקים לפתרון. אנחנו דורשים שבשלושה חודשים האלה תהיה התנהלות במינימום סבירה כמו ב-2019. תמצאו פתרון משפטי, קחו בחשבון שיכול לקרות שלא יהיה תקציב למדינה בתקופה הזו".

הבוקר הודיעו סיעות ש"ס ויהדות התורה כי בכוונתן לתמוך בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד לכחול לבן, זאת בניסיון למנוע את פיזור הכנסת שיוביל להקדמת הבחירות. "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל", מסרו המפלגות.

ח''כ צבי האוזר
ח''כ צבי האוזר | צילום: חדשות 13

אתמול אמר האוזר כי "אנחנו על סף תהום, זה טירוף הדעת ללכת לבחירות. אפשר להגיע לפשרה. יש לדחות את פיזור הכנסת ב-100 יום, ולהסכים במהלך אותם ימים על תקציב. יש פה פיתרון, ראש ממשלה צריך להבין שהוא לא יכול לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת בעת הזו". גורמים בליכוד התייחסו לדבריו ואמרו כי "ראש הממשלה שוקל את הצעת הפשרה של האוזר במטה המרכזי ונוטה לקבלה".

עוד התייחס חבר הכנסת לעניין מינוי הבכירים, ואמר: "אני פונה לראש הממשלה להיצמד למה שהוסכם במאי. ישנה ועדה, צריכה להתכנס אותה ועדה, תתכנס הוועדה, תדון במהלך אותה תקופה – אפשר להגיע גם בזה להבנות. עד אז לא ייעשו מינויים. אם יצאו מחר לבחירות ממילא לא יהיו מינויים כך שאין פה וויתור של אף צד".