דיון סוער בוועדה לזכויות הילד: "אין מעטפת לנפגעי התעללות"

נציגת משרד העבודה והרווחה אמרה בכנסת כי לא הוגשה בקשה לקבלת תקציב עבור ליווי הורי ילדים שעברו התעללות בגן. "הילדים סוחבים תסמינים של פוסט טראומה - למה לא מכירים בהורים נפגעים?"

זמן צפייה: 01:42

דיון סוער התקיים היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת על החוסר בליווי ומעטפת שיקומית לפעוטות וילדים שעברו התעללות. בדיון, שיזם חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד), השתתפו הורים שילדיהם נפגעו, נציגי מטה המאבק, נציגי משרד העבודה והרווחה וחברי הוועדה.

"ההורים האלו נשארים לבד, הם סוחבים איתם את זה שנים, שנים שהם לוקחים את הסבל איתם, את מה שהילד עבר, הם צריכים להתמודד ולקבל את ההחלטות לבד. לא ייתכן שאנחנו לא מספקים מעטפת כזו, אנחנו חייבים לגבש עכשיו תכנית פעולה", אמר כץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

הצעירה שמתה ממנת יתר לחברתה: "אליה גרם לי לעשות את כל הסמים"

החשוד ברצח גרושתו: "לא התכוונתי לרצוח, עשיתי את זה מעצבים"

הפגנת הורים ברמלה בגין פרשת ההתעללות בגן ילדים
הפגנת הורים ברמלה בגין פרשת ההתעללות בגן ילדים | צילום: חדשות 13

במהלך הדיון, התפתחו חילופי דברים בין כץ לבין נציגת משרד העבודה והרווחה: "ציינת שבשביל לגבש תוכנית, נדרש תקציב. אני מניח שהגשתם תוכנית ולפי זה את קובעת שאין מקור תקציבי?", פנה כץ בשאלה, "לא הגשנו בקשה בנושא הזה", ענתה הנציגה. לארח מכן המשיך הח"כ: "אז איך אתם יודעים שאין מקור תקציבי? לא ניסיתם אפילו". ובתגובה היא ענתה לו: "אנחנו צריכים לדון בזה. נגיש אם נראה שזה נכון". בסיום הדיון, דרשו חברי הכנסת ממשרד העבודה והרווחה לקיים ישיבה ולגבש תוכנית באופן מיידי.

אלונה דניאל, נציגת מטה המאבק בהתעללות בפעוטות, אמרה כי "מדובר בילדים שסוחבים איתם תסמינים של פוסט טראומה לכל דבר, ילדים עם הפרעות אכילה, עיכוב התפתחותי, סיוטי לילה, וזה רק חלק קטן. אנחנו כהורים מטפלים בהם בהתנדבות, אז למה לא מכירים בהם כנפגעים?".

אודי, אב לילד שעבר התעללות בגן, הוסיף: "לי כאבא יש איזושהי תחושה שאחרי מקרה כזה של התעללות אתה רוצה לזעוק ושכולם ישמעו אותך, ובכל נקודת זמן שהייתי בה בדרך, גיליתי שאף אחד לא שומע. אתה לבד".