הנבצרות וכהונה תחת נתניהו: המחלוקות בין הליכוד לכחול לבן

בדיונים על המתווה שהציג אדלשטיין, עולה התנגדות חריפה מצד לפיד ויעלון לישיבה בממשלה תחת נתניהו. מנגד, בליכוד מסרבים לקבל את בקשת כחול לבן לפיה גנץ יהפוך לרה"מ, ולא רק לממלא מקום

זמן צפייה: 01:08

בכחול לבן לא הופתעו מהמתווה שהציג היום (רביעי) יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפיו בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה עם בני גנץ, אך רק לזמן קצר, בשל דיאלוג שמתקיים בין גורמים בשני הצדדים, אך עדיין ישנן כמה נקודות מחלוקת שמונעות פיתרון לפלונטר הפוליטי.

יאיר לפיד ומשה יעלון מתנגדים בכל תוקף לישיבה בממשלה תחת נתניהו, אפילו לתקופה קצרה של כמה חודשים בלבד. כמו כן, נציגי גנץ מבקשים לבטל את הצעת הנבצרות של ריבלין, כך שכשיגיע תורו של יו"ר כחול לבן הוא לא ייחשב כממלא מקום אלא כראש ממשלה ללא סייג. בליכוד מסרבים לקבל את התנאי הזה.

נקודות המחלוקת במגעים לאחדות בין כחול לבן לליכוד
נקודות המחלוקת במגעים לאחדות בין כחול לבן לליכוד | צילום: חדשות 13

הערב פורסם בחדשות 13 כי מתווה אדלשטיין הוצג כבר בשבוע שעבר לנשיא המדינה, אך זה סירב לתת את ברכתו להצעה – ככל הנראה במטרה לשמור על ניטרליות במגעים למשא ומתן הקואליציוני.

מוקדם יותר היום נפגש בכיר כחול לבן, משה יעלון, עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - במטרה לקדם את המגעים להקמת ממשלת אחדות. במהלך הפגישה ניסה אדלשטיין לרכך את התנגדותו של יעלון, אך בתום הפגישה כתב האחרון בחשבון הטוויטר שלו: "לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

"הבהרתי כי ׳כחול לבן׳ מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון", הוסיף. "נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומההתחייבויות לבוחרינו".