"אהבה נכזבת": איך נולדה האיבה בין בנט ושקד לבני הזוג נתניהו?

הסכסוך בין רה"מ ליו"ר ימינה עלה מדרגה כאשר השנייה טענה כי לנתניהו יש איבה אישית כלפיה. איזה חתול שחור עבר בין הצדדים, שיצר את הדם הרע וגרם לירי בנגמ"ש - והאם צפויה סולחה בקרוב?

זמן צפייה: 03:55

כמו סוג של השגחה עליונה, את הקריירה הפוליטית של איילת שקד ונפתלי בנט מנווטת בעיקר יד נעלמה אחת. בשיאו של הקרב על קולות הימין, עשתה אתמול (ראשון) יו"ר ימינה את מה שנמנעה ממנו עד היום מאז נכנסה לפוליטיקה, ופתחה חרך הצצה ליחסים המרובעים שלה ושל בנט בעשור החולף עם ראש הממשלה ורעייתו. כזכור, בנאום שנשאה אמרה שקד כי "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי. סביבתו הקרובה אינם רוצים בנו באמת".

"יש פה סיפור של אהבה נכזבת", הסביר פובליציסט "הארץ" אנשיל פפר, "אלו שני אנשים שהעריצו - ובמידה מסוימת עדיין מעריצים, את נתניהו ברמה האישית וגם ברמה האידיאולוגית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ראשי מערכת הביטחון התנגדו לעמדת רה"מ לגבי תקיפה נרחבת בעזה

טראמפ: נראה שאיראן אחראית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה

שעות לבחירות: בין השידורים החיים של רה"מ להצהרת השרים של גנץ

אנשיל פפר, פובליציסט הארץ
אנשיל פפר, פובליציסט הארץ | צילום: חדשות 13

סביר להניח שבנט ושקד היו בליכוד אלמלא היתקלות קשה עם הגברת נתניהו. שקד, כך מסתבר, עדיין נמנעת מלהזכיר את שמה של שרה במפורש, ומסתפקת בכינוי "סביבתו הקרובה של ראש הממשלה". "שרה רצתה שתהיה לה שליטה משלה בלוח הזמנים של בעלה", סיפר פפר, "וזה הפריע לבנט ולשקד. השניים נכנסו עם שרה לתקל סביב השליטה בלוח הזמנים של ביבי, כך שדי מהר נזרעו זרעי הפורענות שהובילו להרחקתם".

הצמד נזרק למדבר הפוליטי, ולאחר תקופה קצרה ב"ישראל שלי" ובמועצת יש"ע, כבשו את הבית היהודי ואתחלו את הזרוע הפוליטית של הציונות הדתית. 12 המנדטים שלהם שהצטמצמו לשמונה בבחירות כעבור שנתיים, הפריעו מאוד לבני הזוג נתניהו. העימותים בין בנט לביבי בישיבות הסגורות רק הוסיפו שמן למדורה, והעניינים התלהטו כאשר השרה שקד לא הורשתה לטוס עם נתניהו, ואף זכתה למעט מאוד פגישות איתו - זאת למרות שנמנעה מלתקוף אותו אישית.

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש | צילום: רויטרס

את הדם הרע הגלוי אפשר היה למצוא בטוויטר של יאיר נתניהו שצייץ, בין היתר, כי "שקד הייתה בין מגישי חוק 'ישראל היום'". עוד רמז יאיר בחשבון הטוויטר שלו כי שקד זוממת לרשת את אביו, ושהיא נהנית מחברות אישית עם אנשי שמאל.

האקורד האחרון היה ניסיונה של שקד לעבור לליכוד. מתווכים מטעמה ומטעם עצמם הציעו הרים וגבעות - כולל השפעה משפטית על תיקי נתניהו. הנהג שלה, אלישיב עמיצור, עבר מסע נאמנות משפיל מצד יאיר שדרש ממנו לתקוף את שקד בפייסבוק. אבל גם כאן, ככל הנראה, שרה בלמה את המהלך כחומה בצורה.

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

האם עכשיו, בחודש הרחמים והסליחות, יכול להיות שהצדדים יתפייסו? לפי פפר, כנראה שהתשובה היא לא: "מכיוון שביבי לוקח בחשבון את רצונותיה של שרה אשתו - אז אין סיכוי לסולחה", אמר.

כעת, כשגורלם הפוליטי של המעורבים מונח על השולחן, הכול כמעט יוצא החוצה. בנט ושקד מאשימים את בני הזוג נתניהו בפגיעה במחנה הימין בשם חיסול היורשים הפוטנציאליים. מחר בעשר בערב, עם פרסום תוצאות המדגמים, נדע מי ניצח בסיבוב הנוכחי במלחמה שכנראה לא תסתיים לעולם.