דרעי ידרוש בקבינט: קיום חתונות ולוויות בהשתתפות 200 איש

יו"ר ש"ס הודיע שיקדם מתווה לפיו בחופות ולוויות יתאפשרו 10 קפסולות של 20 בני אדם. לפי הצעתו, יתאפשר לקיים גם ארוחות, בהשתתפות של עד 40 אורחים בשתי קפסולות – גם בברית מילה ובבר מצווה

זמן צפייה: 05:27

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו לפעול בקבינט הקורונה לקידום מתווה לפיו ניתן יהיה לקיים חופות ולוויות בהשתתפות 200 בני אדם, בקפסולות של 20 איש. בהמשך היום, צפוי קבינט הקורונה להתכנס כדי לדון במתווה היציאה מהסגר.

על פי דרישת דרעי, יש לאפשר קיום של מה שהוא מכנה "מעגל החיים היהודי" בשטח פתוח, תוך שמירה על מרחק, ללא מגע וללא אכילה. שר הפנים מציע שבמקרה כזה המרחק בין הקפסולות יהיה ארבעה מטרים.

עוד בחדשות 13:

הסרת הגבלת הק"מ ופתיחת הגנים: אלה ההקלות שהקבינט צפוי לאשר

שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 13

באירועים הכוללים ישיבה ואכילה משותפת, מציע דרעי להתיר התקהלות של עד 40 אורחים, בשתי קפסולות הנמצאות במרחק של ארבעה מטרים. אפשרות כזו, של סעודה במהלך החגיגה, כוללת גם חתונות, וגם בריתות, אירועי פדיון הבן וחגיגות בר ובת מצווה.

בהמשך היום, כאמור, ידון קבינט הקורונה בצעדי היציאה מהסגר והוא צפוי לאשר מספר הקלות החל מתחילת משבוע הבא. עם תחילת ההקלות, הגבלת אלף המטרים מאבדת ממשמעותה, לכן היא תוסר ככל הנראה. מעבר לכך, עסקים ומקומות עבודה ייפתחו ללא קבלת קהל, גני הילדים יפעלו לגילאי 0 עד 6, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות. כמו כן, חופים ושמורות טבע ייפתחו לכניסת קהל.

מהומה בחתונה בגבעת זאב
מהומה בחתונה בגבעת זאב | צילום: חדשות 13

בין הנושאים שעדיין נמצאים במחלוקת יש את סוגיית לימודים בכיתות א' ו-ב', כאשר במשרד האוצר מעוניינים לחדש את פעילות הכיתות, כדי לשחרר עשרות אלפי הורים למעגל העבודה. מנגד, במשרד הבריאות חוששים שזה יוביל לעודף הדבקה. הסוגיה השנייה היא בהקשר לחנויות הרחוב, שבהן יש מפגש פיזי בין מוכר לקונה ופוטנציאל להדבקה, בזמן שבעלי עסקים סובלים ממשבר כלכלי קשה.

המתווה של דרעי יוצג לאחר שאמש, הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי יבדוק את נסיבות האירוע שבו פוזרה חתונה בגבעת זאב, שבה נכחו כמאה איש, על ידי שוטרים ופרצה במקום מהומה. "צפיתי בכאב בתמונות, הן אכן קשות - לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפניי", כתב אוחנה בציוץ בטוויטר. כמו כן, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן וגיבה את השוטרים: "שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה".

הבוקר, מרדכי פולק, אחיה של הכלה, שחזר את ההתרחשויות וטען: "לפני שהמשטרה הגיעה, הכול נעשה לפי החוק". "שוטר חתך לאחי את השפה", שחזר פולק. "אח שלי היה אזוק עם פגיעה. הוא מאושפז בשערי צדק. את אבא שלי לקחו באמבולנס עם תפרים בארבע אצבעות. הם רצו לקחת את אמא שלי לחקירה, לקחת אותה עם השמלה והאיפור ביום השמחה של הבת שלה, הם דרשו להרוס את החתונה".