הפעיל שהותקף כשהפגין נגד רה"מ: "שברו לי את המשקפיים וקיללו"

אביחי, פעיל התנועה לאיכות השלטון, סיפר לחדשות 13 על האירוע שבו הותקף על ידי שני גברים: "לקחו לנו את המאהל וכשביקשתי תעודות התחילו להרביץ לי. קראו לי 'שמאלני' ו'בוגד'"

זמן צפייה: 02:50

אביחי, פעיל ההתנועה לאיכות השלטון שהותקף ביום חמישי במאהל של התנועה סמוך לבית הנשיא, כשהפגין נגד נתניהו, סיפר היום (ראשון) לחדשות 13 על האירוע שבו תוקפים שברו את משקפיו: "מיום שלישי הפגנו וקראנו לריבלין לא להטיל מנדט על נאשם בפלילים", סיפר אביחי. "היינו שם כמה ימים, מולנו היו הפגנות נגד של פעילי ליכוד, שהיו אלימות מאוד. הם קראו לנו בשמות גנאי, קיללו אותנו ואיימו עלינו".

"ביום חמישי בלילה, בגלל בעיית סידור לינה, נשארתי לבד במאהל לשמור על הציוד של התנועה", סיפר הפעיל. "בשלב מסוים אני קולט שהמאהל שלנו נגנב. רצתי במורד הרחוב וראיתי שני בריונים קושרים את ה'גזיבו' לגג הרכב שלהם. ניגשתי אליהם ושאלתי מה הם עושים. בהתחלה הם אמרו שהם פקחים של העירייה, אך כשדרשתי שיציגו לי תעודות הם לא הסכימו. הוצאתי טלפון נייד בשביל לצלם אותם. הם חטפו לי את הפלאפון והתחילו להרביץ לי מכות".

"תוך כדי שהם מרביצים לי הם נותנים כמה הערות עסיסיות כמו 'שמאלני', 'בוגד' ועוד כמה קללות", הוסיף אביחי. "בשלב מסוים הבנתי שאין לי טלפון אז התחלתי לשנן את מספר הרכב שלהם בעל פה. הם ראו שאני משנן את המספר, אז הם לקחו לי את המשקפיים, זרקו אותן לרצפה, דרכו עליהן ושברו לי אותן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"נתניהו במגעים עם פנס לקראת הוראת בידוד אפשרית לשבים מארה"ב"

ליברמן: נקבל החלטה על החלפת יו"ר הכנסת רק כשהנשיא יעניק מנדט

מעצר האב החשוד ברצח בתו הוארך ב-10 ימים; שמו הותר לפרסום

אביחי, פעיל ההתנועה לאיכות השלטון שהותקף
אביחי, פעיל ההתנועה לאיכות השלטון שהותקף | צילום: חדשות 13

ביום שישי, כזכור, המשטרה עצרה שני בני אדם החשד שתקפו את אביחי. השניים חשודים גם שהשחיתו את המאהל. התנועה לאיכות השלטון, שטוענת כי פעיליה עוברים בימים האחרונים סדרת התנכלויות מצד פעילי ליכוד, מסרה כי היא דורשת לגלות מי שלח את השניים לבצע את המעשים. "ההתנכלויות של בריוני נתניהו נעשית במקביל לשליחת פקחיו של משה ליאון, שעושה הכול על מנת לסלק את פעילי התנועה מהשטח", הוסיפה התנועה.

מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבית הנשיא
מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבית הנשיא | צילום: חדשות 13

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא אמר: "נתניהו - קרא לאנשיך לחדול מאלימות. דם אנשי התנועה לאיכות השלטון יהיה על ידיך, אם חלילה תיפול שערה מעל ראשם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהל שיח מחאתי תרבותי. שיח דמוקרטי ראוי, הוגן ולא אלים".