בג"ץ דחה את החלטת ליברמן: הסבסוד למעונות יום לחרדים ייפסק רק בסוף השנה

לאחר שכבר נדחה מספר פעמים, בית המשפט קבע כי תהיה עוד דחייה בשינוי שהציג שר האוצר. לפי הקריטריונים החדשים, זכאות לסבסוד תהיה רק במקרה ששני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע ליברמן: קבלת הסבסוד פוגעת באזרחים

זמן צפייה: 02:01

בג"ץ דחה היום (רביעי) את החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן וקבע כי הסבסוד למעונות היום לילדי האברכים ייפסק רק בסוף שנה תשפ"ב. זאת, לאחר שהמהלך נדחה מספר פעמים בעקבות עתירות לבית המשפט.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר על ההכרעה: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האימהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המרדגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנת הלימודים הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

מטעמו של שר האוצר נמסר: "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה".

כזכור, ביולי האחרון החליט משרד האוצר לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ"ו ונעמ"ת, בסך של כ-900 שקלים לילד בחודש, כך שהזכאות להנחה תישלל ממשפחות האברכים. תחילה, הודיע משרד האוצר כי השינוי ישפיע כבר על תחילת שנת הלימודים הבאה, אלא שכאמור, העניין נדחה.

על פי הקריטריונים החדשים, זכאות לסבסוד לילד תהיה רק במקרה ששני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע, כלומר לפחות חצי משרה, או לחלופין שאחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה, לא כולל אברכים בישיבות. יש לציין כי הקריטריון החדש אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים על ידי משרד הכלכלה.

מטרת הצעד, שצפוי לשלול סבסוד ל-18 אלף משפחות שבהן 21 אלף ילדים בגילים הרלוונטיים, הוא לסבסד רק משפחות המשולבות במעגל העבודה היצרני או המעוניינות להשתלב בו. המהלך יחסוך לאוצר כ-400 מיליון שקלים בשנה.