הקרב על מטוס רה"מ: במשרד הביטחון חוששים מהתנהלות הזוג נתניהו

פרסום ראשון: משרד הביטחון מבקש להעביר את האחריות על הפעלת "כנף ציון" אל משרד ראש הממשלה, ולפי גורמים המעורים בנושא הסיבה היא חשש מערכת הביטחון מהתנהלות הזוג נתניהו. בימים אלו נערך שיח בין המשרדים על תחומי האחריות

זמן צפייה: 01:36

פרסום ראשון: לפני כשבוע ערך מטוס "כנף ציון", המיועד להיות מטוסם הרשמי של ראשי המדינה, את טיסת הניסוי לפני שייכנס לשימוש, והערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי משרד הביטחון, שהיה אמון עד עתה על תפעול המטוס, הכולל את תחזוקת הציוד והטסתו - מבקש להעביר את כלל האחריות למשרד רה"מ.

גורמים המעורים בנושא מסרו כי הסיבה לכך היא חשש מערכת הביטחון מהתנהלות הזוג נתניהו. בימים אלו נערך שיח פנימי בין ראשי משרד הביטחון למשרד רה"מ בנושא - ואז יוחלטו סופית תחומי האחריות. המטוס, שעלותו הסתכמה בכ-800 מיליון ש"ח, היה אמור להיחנך בנובמבר - אך אז פרצה המלחמה והפעלתו נדחתה.

מטוס ראשי המדינה "כנף ציון"
מטוס ראשי המדינה "כנף ציון" | צילום: התעשייה האווירית

במשרד הביטחון מכחישים את הטענות ומוסרים כי "מטוס כנף ציון נרכש ע"י משרד הבטחון עבור משרד רה"מ. המטוס נרשם על שם משרד רה"מ ונמצא בבעלותו המלאה. בימים אלה, לקראת השלמת חלקו של משרד הביטחון בפרויקט ולקראת הפעלתו, אנו פועלים להשלים את העברתו למשרד רה"מ לתפעול שוטף".

משרד רה"מ נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, אין שום קשר בין השיח המקצועי שמתקיים בין משרד הביטחון ומשרד רה"מ בנוגע לחלוקת תחומי אחריות ביחס להפעלה השוטפת של כנף ציון, למשפחת נתניהו".