סקר חדשות 13: גנץ עם 25 מנדטים - והאם הציבור תומך בעסקה?

לפי סקר חדשות 13, לאחר תשעה חודשי מלחמה, אם הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בישראל, כשהליכוד אחריה עם 21 מנדטים. מפלגה בראשות נפתלי בנט, יוסי כהן, אביגדור ליברמן וגדעון סער הייתה זוכה ב-32 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור, כ-58%, תומכים במתווה המוצע לעסקת חטופים

זמן צפייה: 06:12

עם ציון תשעה חודשים מפרוץ המלחמה, לפי סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, אם הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל, עם 25 מנדטים. הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הייתה המפלגה השנייה בגודלה, עם 21 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי יש עתיד הייתה מקבל 13 מנדטים, אחריה ישראל ביתנו עם 12 מנדטים, ואז עוצמה יהודית וש"ס עם 10 מנדטים לכל אחת. הדמוקרטים, איחוד מפלגות מרצ והעבודה בראשות יאיר גולן, הייתה מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 ואז הציונות הדתית, רע"ם וחד"ש עם 4 מנדטים לכל אחת. לפי הסקר, הימין הממלכתי בראשות גדעון סער (2.2%) ובל"ד (2.7) לא עוברות את אחוז החסימה. לפי הסקר, גוש מתנגדי נתניהו היה עומד על 63 מנדטים, והממשלה הנוכחית הייתה מקבל 53 מנדטים.

שלוש המפלגות הגדולות
שלוש המפלגות הגדולות | צילום: חדשות 13
מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

עוד נשאלו המשיבים, למי היו מצביעים במידה והייתה קמה מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט, יוסי כהן, אביגדור ליברמן וגדעון סער - והמחנה הממלכתי הייתה מתאחדת עם יש עתיד. היו המפלגות החדשות מקבלות 32 ו-21 מנדטים בהתאמה. הליכוד הייתה נחלשת ל-18 מנדטים, ושאר המפלגות היו נשארות ללא שינוי. גוש מתנגדי נתניהו היה מקבל במצב כזה 66 מנדטים.

בנוסף לתמונת המנדטים, המשיבים נשאלו האם אם תומכים בעסקה המוצעת לשחרור חטופים והפסקת המלחמה. כ-58% אכן תומכים במתווה, אל מול 23% המתנגדים לה. בנוסף נשאלו המשיבים האם לדעתם השיקול המרכזי שמוביל את נתניהו במשא ומתן הוא דאגה למדינה ולחטופים, או דווקא שרידותו הפוליטית. כ-54% מאמינים שמדובר בהישרדות פוליטית, לעומת 31% שמאמינים כי הוא פועל מתוך דאגה למדינה ולגורל החטופים.

לסיום שאלנו האם לדעת המשיבים לאחר תשעה חודשי לחימה, ניתן לומר שישראל יותר מנצחת או יותר מפסידה במלחמה. רוב המשיבים, 44%, מאמינים כי ישראל יותר מפסידה, אל מול 33% שטוענים כי ישראל דווקא בעמדת ניצחון.

הסקר עובד וסוכם ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ