נתניהו: "הממשלה הנבחרת היא זו שאחראית על הצבא והמשטרה"

ראש הממשלה תקף בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "הממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל, הרפורמה היא רק תירוץ. את המנדט מהציבור אנחנו נממש". על המחאה הוסיף: "אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל - ולעודד הוצאת כספים מישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לחוק החסינות לכוחות הביטחון. "בכל דמוקרטיה הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, המשטרה ויתר גופי הביטחון. כך זה חייב להיות, ואוי לנו אם זה לא יהיה. אין אף אחד אחר שייקבע מי יפקד על הגופים ומי יוביל אותם".

"רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות, קיבלנו מנדט ברור מאזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. "העובדה שבמשך חודשיים הקריאות שלנו שלהידברות, להבנות, לא זכו לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין את האופוזיציה זו יצירת אנרכיה והפלת ממשלה. הרפורמה היא רק תירוץ. אני מקווה שאתבדה, שיקומו אנשים שאיכפת להם. קיבלנו מנדט מהציבור ואנחנו נממש אותו".

ההפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית הפגנות מחאה
ההפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית | צילום: רויטרס

"אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל - ולעודד הוצאת כספים מישראל. אי אפשר להיות בעד שלטון החוק - ולעודד הפרות חוק. אי אפשר להיות בעד ביטחון המדינה - ולעודד סרבנות שתמוטט את ביטחון המדינה. אי אפשר להגיד 'אני בעד המדינה' - אבל 'אם לא תקבלו את העמדה שלי אני עוזב את המדינה'. אין ציונות על-תנאי".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס גם לביקורו השנוי במחלוקת ברומא במהלך סוף השבוע האחרון: "חזרתי מביקור מדיני חשוב באיטליה כחלק מהמדיניות לגבש עמדה תקיפה יותר נגד הגרעין האיראני.  נפגשתי עם עשרות ראשי חברות איטלקיות מובילות, אף אחד לא דיבר איתי על הרפורמה המשפטית. כולם דיברו איתי על השקעות בישראל, חיזוק שיתוף הפעולה בישראל".

נתניהו ומלוני בהצהרתם ברומא
נתניהו ומלוני בהצהרתם ברומא | צילום: רויטרס

"את האמת הזאת התקשורת המגויסת בארץ מעלימה לחלוטין", הוסיף נתניהו. "הנה עוד דברים שמנסים להעלים: קריסת הבנק סיליקון וואלי, זה לא מתאים כרגע כי התקשורת המגויסת מתעלמת מכל מה שלא מסתדר עם האג'נדה שלה. אנחנו לא נתעלם מקריסת הבנק, אבחן אם יש פעולות נדרשות כדי לסייע לחברות ישראליות שנקלעו למצוקה בעקבות קריסת הבנק. כלכלת ישראל היא אחת הפתוחות והיציבות בעולם, גם אמת פשוטה זו התקשורת המגויסת מנסה לטשטש כי זה לא מתאים לקו שהיא ומתנגדי הרפורמה מובילים".

נתניהו בהצהרתו ברומא
נתניהו בהצהרתו ברומא | צילום: רויטרס

כאמור היועמ"שית פרסמה היום חוות דעת לפיה קידום הצעת החוק שתעניק חסינות לכוחות הביטחון תפגע בהגנה על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ותחשוף אותם להליכים פליליים בינלאומיים. הדיון בהצעת החוק נדחה לאחר פרסום חוות הדעת לחודש הבא, וכעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכם על דחייה של שבוע בלבד עם הליכוד.

לפי הצעת החוק תוענק חסינות גורפת לאנשי כוחות הביטחון, כולל חיילים ושוטרים, מפני אחריות פלילית ומפני "כל פעולה משפטית בגין פעולות שביצע במסגרת פעילות מבצעית". את החסינות ניתן יהיה להסיר רק בוועדה מיוחדת שרוב חבריה יהיה קציני צבא ומשטרה. ההצעה הייתה אמורה לעלות היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, והדיון נדחה לחודש הבא. לבסוף סיכם השר בן גביר עם הליכוד על דחייה של שבוע בלבד לאחר שייערכו בו מספר שינויים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90