בן גביר אחרי סקר חדשות 13: "גובר הסיכוי שארוץ בנפרד"

לאחר התוצאות שחזו ליו"ר עוצמה יהודית 13 מנדטים, 3 יותר אם שותפו סמוטריץ' עומד בראש הציונות הדתית, בן גביר מתריע: "עד עכשיו לא נפגשנו. אני מוותר לו על המקום הראשון, אבל אני לא אחכה חודש וחצי עד הפריימריז"

זמן צפייה: 04:52

בדרך לפיצול בימין? סקר חדשות 13 שפורסם אמש במהדורה המרכזית העניק לציונות הדתית, אם ח"כ איתמר בן גביר עומד בראש, לא פחות מ-13 מנדטים לעומת 10 מנדטים אם בצלאל סמוטריץ' עומד בראשות המפלגה.

הבוקר (שני) התייחס בן גביר לתוצאות הסקר ולנתק עם סמוטריץ' בריאיון לרשת ב' והצהיר כי הוא שוקל לרוץ בנפרד. "פניתי אליו ועד עכשיו לא נפגשנו. אני מוותר לו על המקום הראשון. למה רק אצלנו מחכים לרגע האחרון?", תהה בן גביר. עוד הוא אמר: "ככל שהזמן עובר, גובר הסיכוי שארוץ בנפרד מסמוטריץ'. אני לא אחכה חודש וחצי עד הפריימריז במפלגת הציונות הדתית".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-1807221615' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ בן גבר בראיון לחדשות 13' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1658149705/uploads/2022/903177526.jpg' kid='1_bwtzcnho' duration='']

ח"כ בן גביר התראיין לחדשות 13 והתייחס לנושא: "זה מרגיש טוב. האמת היא שאני לא מרגיש את זה מהיום, אלא כבר תקופה די ארוכה". בן גביר הוסיף: "גם אחרי הסקר הזה, אני מוותר לסמוטריץ' על ראשות הרשימה בתנאי אחד: שאנחנו נרכיב ביחד את הרשימה, שהרשימה הזאת תהיה מורכבת מאנשים של עוצמה יהודית. אני מוכרח להודות שככל שעובר הזמן ואנחנו לא יושבים ביחד - יש כאן טעם לפגם".

לדבריו, "המטרה שלי זה להפיל את השמאל, לשלוח את השמאל הביתה. אני מקווה שנעשה את זה ברשימה מאוחדת, אם לא, אז כל האופציות פתוחות. אני חושב שאם הרשימה תהיה מורכבת מהרבה אנשים של עוצמה יהודית, זה יכפה על השאלה של מי ראשון - זה לא הסיפור הכי חשוב. אין ספק שצריך לשמוע לציבור, אבל אני חושב שהמסה המרכזית היא שנרכיב את הרשימה ביחד, זו הדרישה שלי וזה הרצון שלי".

"אם הרשימה תהיה מורכבת כמו שאני מאמין, מדתיים לאומיים, חילוניים, אנשים מהדרום, מהצפון, מסורתיים. אני רוצה חיילים, אני רוצה נציגים של כל עם ישראל כדי שאנחנו ננצח את הבחירות האלה. אם הרשימה תהיה מורכבת כך - אנחנו ננצח, ואם לא - יכול להיות שכל אחד יצטרך לשקול את הדרכים שלו. האופציה של ריצה לבד קיימת, במיוחד שמזה שלושה שבועות אני קורא למפלגה לשבת ולדבר. לטנגו צריך שניים, ולצערי זה לא קורה. ככל שעובר הזמן, השמאל מתאחד ואנחנו לא. זו טעות, ולכן, יגיע רגע שבו אני אגיד לעצמי: אם אין את האיחוד הזה, צריך ללכת ולהביא כמה שיותר קולות כדי לנצח את הבחירות הללו", הוסיף.

בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה, ח''כ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחסו לאפשרות שיהיה שר בממשלה הבאה, אם יצליח יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו להקים כזו אמר: "בעבר הוא שלל אפשרות כזו, היום הוא ממש לא שולל. אני לא משלה את עצמי, אם אני אהיה מאוד חזק ויבחרו בי הרבה אנשים, אני אוכל להיות משפיע, ואני רוצה להיות משפיע כי חייבים לשנות את המציאות שמתרחשת במדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1707222033' autoplay='0' credit='' desc='סקר חדשות 13' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1655981088/uploads/2022/903126528.jpg' kid='1_dq0eyhwm' duration='']

סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שמתפרסם אמש במהדורה המרכזית מגלה כי אם ח"כ איתמר בן גביר יעמוד בראשות הציונות הדתית, המפלגה מקבלת לא פחות מ-13 מנדטים ומתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה. בסקרים האחרונים עמדה הציונות הדתית תחת בצלאל סמוטריץ' על 10-9 מנדטים.

יתר המפלגות בתרחיש הזה מתחלקות כך שהליכוד יורד ל-32 מנדטים לעומת 36-35 בסקרים האחרונים. שאר מפלגות גוש נתניהו מתחלקות כך שש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה זוכה ב-7 מנדטים. סך הכול מגיש גוש נתניהו ל-60 מנדטים.

בצד השני של המפה הפוליטית, יש עתיד של יאיר לפיד זוכה ב-22 מנדטים. האיחוד של בני גנץ וגדעון סער לא מתרומם ומקבל 11 מנדטים בלבד. העבודה מקבלת 7 מנדטים וישראל ביתנו עם 6. הרשימה המשותפת זוכה בתרחיש הזה ב-6 מנדטים. מרצ ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת. ימינה בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה.