הציונות הדתית מזנקת עם בן גביר בראש, שקד בחוץ | סקר חדשות 13

לפי הסקר של קמיל פוקס, במקרה שיו"ר עוצמה יהודית עומד בראשות המפלגה, היא זוכה ב-13 מנדטים וגוש נתניהו מתקרב ל-61. מצבה של מרצ בראשות גלאון או יאיר גולן לא משתפר והוא נע בין 5-4 מנדטים. גם האיחוד בין גנץ לסער לא מניב את התוצאות שציפו להן. באף אחד מהתרחישים, ימינה לא עוברת את אחוז החסימה

זמן צפייה: 04:52

סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (ראשון) מגלה כי אם ח"כ איתמר בן גביר יעמוד בראשות הציונות הדתית, המפלגה מקבלת לא פחות מ-13 מנדטים ומתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה. בסקרים האחרונים עמדה הציונות הדתית תחת בצלאל סמוטריץ' על 10-9 מנדטים.

יתר המפלגות בתרחיש הזה מתחלקות כך שהליכוד יורד ל-32 מנדטים לעומת 36-35 בסקרים האחרונים. שאר מפלגות גוש נתניהו מתחלקות כך שש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה זוכה ב-7 מנדטים. סך הכול מגיש גוש נתניהו ל-60 מנדטים.

בצד השני של המפה הפוליטית, יש עתיד של יאיר לפיד זוכה ב-22 מנדטים. האיחוד של בני גנץ וגדעון סער לא מתרומם ומקבל 11 מנדטים בלבד. העבודה מקבלת 7 מנדטים וישראל ביתנו עם 6. הרשימה המשותפת זוכה בתרחיש הזה ב-6 מנדטים. מרצ ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת. ימינה בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה.

איילת שקד
לא עוברת את אחוז החסימה. איילת שקד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ואיך נראית המפה הפוליטית בתרחישים שזהבה גלאון או יאיר גולן עומדים בראשות מרצ? תחילה עם גלאון. מרצ בראשותה זוכה ב-5 מנדטים, מנדט אחד פחות מכוחה כעת. שאר המפלגות מתחלקות כך: הליכוד עם 34 מנדטים, יש עתיד עם 22 מנדטים, איחוד גנץ-סער עם 12 מנדטים בלבד, הציונות הדתית תחת סמוטריץ' עם 10 מנדטים, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו והעבודה עם 6 מנדטים כמו גם הרשימה המשותפת.

את הרשימה סוגרת מפלגת רע"מ עם 4 מנדטים. גם בתרחיש זה, ימינה ואיילת שקד מחוץ לכנסת. במפת הגושים, גוש נתניהו עם 59 מנדטים, המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית עם 55 והרשימה המשותפת כאמור עם 6 מנדטים.

ומה מצב המפה הפוליטית אם יאיר גולן עומד בראשות מרצ? המפלגה מתקרבת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים. שאר המפלגות מתחלקות כך: הליכוד עם 34, יש עתיד 22, כחול לבן-התקווה החדשה עם 12, הציונות הדתית עם 10, ש"ס 8, יהדות התורה והעבודה עם 7 מנדטים, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו עם 6 מנדטים ורע"מ סוגרת עם 4. גם כאן, איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. במפת הגושים אין כל שינוי. זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מרצ, אמרה הערב במפגש מצומצם עם אנשי המפלגה בצפון הארץ: "אני מרגישה שאני מתגייסת בצו 8. לא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם לא תהיה מרצ והגוש ייפגע, וביבי יקבל מתנה, ואדע שיכולתי לעשות משהו".

יו''ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון וח''כ יאיר גולן
יו''ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון וח''כ יאיר גולן | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג/ פלאש 90

בסקר שאלנו גם את מידת ההתאמה לראשות הממשלה בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד. נתניהו ממשיך להוביל עם 45 אחוזי תמיכה מול 32 אחוזים התומכים בלפיד. 15 אחוזים השיבו שאף אחד מהם מתאים ו-7 אחוזים לא יודעים.

ומה ההבדלים במידת ההתאמה בין נתניהו לגנץ? כאן הפערים גדולים יותר. 46 אחוזים תומכים בנתניהו מול 29 אחוזים בגנץ. 16 אחוזים השיבו שאף אחד מהם מתאים ו-8 אחוזים אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 703 נשאלים מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוז.