גנץ: "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות"

יו"ר המחנה הממלכתי הגיב לדברים שנשא נתניהו בישיבת הממשלה, ואמר כי הוא נכשל וייכשל שוב: "תהיה פגיעה בדמוקרטיה, בחברה הישראלית, בכלכלה ובביטחון". איזנקוט: "אנחנו נמצאים באובדן שליטה מוחלט שמאיים על הביטחון הלאומי"

זמן צפייה: 06:53

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס היום (ראשון) לכוונתה של הקואליציה להמשיך את החקיקה של המהפכה המשפטית, והעביר מסר חד משמעי: "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות". גנץ אמר את הדברים במהלך סיור בדרום הארץ סביב נושא המשילות ביחד עם ח"כ גדי אייזנקוט.

"בשבוע שעבר נתניהו גילה חוסר אחריות לאומי וניסה לפגוע ביכולת להגיע להסכמות. הוא נכשל ולא בפעם הראשונה. הוא טעה בציבור ובחברי הקואליציה שלו - ולא בפעם הראשונה", אמר שר הביטחון לשעבר, והמשיך לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם הוא ילך לחקיקה חד צדדית ויעשה שוב את אותה הפעולה הכוחנית והדורסנית - הוא יפגע בדמוקרטיה, בחברה הישראלית, בכלכלה ובביטחון. ואחרי כל אלו - הוא גם יכשל. לא יהיה לו רוב בעם, לא יהיה לו רוב בכנסת". לבסוף "הציע" גנץ לרה"מ "במקום לאיים - לקיים", והסביר: "קיים את ההבטחה בבית הנשיא ולהשלים את התהליך בוועדה לבחירת שופטים, לקיים את ההבטחה לאזרחי ישראל ולהגיע להסכמות".

בני גנץ וגדי איזנקוט
בני גנץ וגדי איזנקוט | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בנושא הפשיעה והאלימות בחברה הערבית אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "יש כאן מאבק לאומי חשוב ואסור להרפות. מעל 100 הרוגים מהחברה הערבית בחצי שנה – לעולם לא יחזרו למשפחותיהם. את הבאים בתור חובה להציל". עוד ביקר גנץ את התנהלות האחראיים: "הדרג המדיני מאשים את היועמ"שית, את המפכ"ל ואת הממשלות הקודמות. אני מציע שבמקום סיסמאות, יקחו אחריות ויתחילו לעבוד".

לבסוף אמר: "תשבו עם היועמ"שית וראש השב"כ ותחשבו על כלים אפקטיביים – מעצרי מנע, הקצאת כוח אדם לתביעה המשטרתית, כלי חקירה ופענוח, וגם במקרי קיצון שימוש במעצר מנהלי באופן שעומד בכללים החוקתיים ולא יפגע בכלי החשוב הזה למלחמה בטרור. נבחרתם כדי לייצר פתרונות, לא כדי לחולל סיסמאות".

ח"כ גדי איזנקוט הוסיף: "המשבר במשילות ובביטחון האישי כתוצאה מהזנחה ארוכת שנים והחלשת המשטרה הביאה לאובדן שליטה מוחלט ולתופעה שגדלה ומאיימת על הביטחון הלאומי. אנו בימי חירום הדורשים תכנית חירום לאומית. נדרש גיבוי ושיקום אמון במשטרה לצד קריאה לדגל לאלפי שוטרים שעזבו בשנים האחרונות. כמו כן נדרש שילוב זרועות של כלל משרדי הממשלה לטיפול מהיר בארגוני פשיעה, לתמיכה ברשויות חלשות ולתוכניות ארוכות טווח".

בתוך כך, תנועת המחאה של חיילים המילואים "אחים לנשק", הודיעו כי הם מתכוננים להמשך המחאה: "נתניהו, הודעתך שהממשלה ממשיכה לקדם את חוקי ההפיכה באופן חד צדדי -פירושה המיידי פגיעה בביטחון המדינה, בכלכלה ובחברה הישראלית. לצערנו הרב, אנחנו מזהים שראש הממשלה לא באירוע. אחרי הכניעה שלו לקיצוניים במהלך ההסכמים הקואליציוניים, בתקציב המדינה הוא שוב נסחט על ידי שותפיו, והפעם ראש הממשלה בפועל יריב לוין דוחף לכינון לדיקטטורה. לא ניתן לחקיקה לעבור. כמו תמיד, כשנשקפת סכנה למדינה, אנחנו המילואימניקים נתייצב כמו חומה בצורה להגנה".

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

נזכיר כי נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לאירועים בכנסת בשבוע שעבר - והודיע כי בכוונתו להחזיר את חקיקת המהפכה המשפטית לשולחן. לדבריו, "מה שהוכח בשבוע שעבר היה מצג שווא של הדיברות, אבל בעצם זו הייתה מריחת זמן".

"הכוונה שלהם הייתה למסמס כל תיקון", אמר נתניהו על ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט. לכן, אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל השבוע את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד, אחראי אבל בהתאם למנדט שקיבלנו".