גלנט: "אם הייתי מצביע נגד החוק - הייתי צריך להתפטר"

בשיחות סגורות הודה שר הביטחון כי במידה והיה מצביע נגד ביטול עילת הסבירות, היה צריך לוותר על מושבו במשרד הביטחון. ממחאת המילואימניקים נמסר במסר ישיר לשר הביטחון: "לעולם לא נסלח לך. בשדה הקרב הפוליטי, אתה נמושה"

זמן צפייה: 01:32

בהצבעה על חוק ביטול עילת הסבירות היום (שני) נראו תמונות לאורך כל היום בהן שר הביטחון יואב גלנט התווכח לאורך כל היום עם שר המשפטים יריב לוין על מנת לנסות ולגייס הסכמה מצד לוין והאופוזיציה על הסתייגות שטענה כי החוק ייכנס לתוקף בינואר 2024. לוין התנגד והיו חילופי דברים ביניהם, בהם נאמר מצד גלנט כי זו תקלה של לוין כי רק צד אחד מנצח ושזהו אירוע מסוכן לישראל.

בימים האחרונים שר הביטחון התלבט האם להצביע בעד על כל ההשלכות שבדבר, לעומת האפשרות השניה שהייתה להצביע נגד ומיד להתפטר. גלנט לא עשה זאת לאור העובדה כי מחליפו הוא אחד מאומרי הכן, ולא בטוח שזה מה שהיה עוזר לשיפורה של מערכת הביטחון שנמצאת במצב קשה במיוחד בימים אלו.

יואב גלנט בוויכוח עם יריב לוין
יואב גלנט בוויכוח עם יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, ארגון "מחאת המילואימניקים אחים לנשק" שיגרו מסר ישיר ונוקב אל שר הביטחון גלנט בו נאמר: "״גלנט לעולם לא נסלח לך. בשדה הקרב הפוליטי, אתה נמושה, לא נסלח לך שהפקרת את חילי המילואים, את בטחון ישראל את גורלנו בפני בית הדין הבינלאומי בהאג. גלנט, חיילי המילואים המורשת שלך מחריב צבא העם. אתה בושה לערכי צה"ל".