לפיד: "כדי לעצור את פסקת ההתגברות צריך לעבוד יחד"

בצל הנתק עם שותפיו לגוש, כתב ראש הממשלה היוצא בפוסט בפייסבוק: "אחרי הפסד בבחירות יש משקעים וכעסים, רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה. אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית ולחזור לשלטון - אנחנו צריכים לעבוד יחד"

יאיר לפיד
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם הבוקר (חמישי) פוסט בפייסבוק, שבו קרא בצל הנתק עם שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי - שותפיו לגוש -  "לאחד כוחות כדי לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת".

"אחרי הפסד בבחירות יש משקעים וכעסים, רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", כתב לפיד, "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית, ולמנוע כפייה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד.

"אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות"

לדברי לפיד, "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25
יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25 | צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר, יומיים אחרי הבחירות, תקפה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בהצהרה ראשונה שנשאה את לפיד: "היה פה קרב והקרב נוהל לא טוב. ומי שהיה אחראי לנהל את הקרב הזה ניהל אותו לא טוב. בעוד שנתניהו כיתת רגליו לרב של טאו, מנהיגה של 'נעם' ההומופובית, כדי לא לאבד אף קול, לפיד לא הצליח להביא הסכם עודפים לליברמן או למפלגות הערביות. אני אומרת לכם ולכן באחריות גמורה, לא הייתה שום סיבה שמפלגת העבודה או מרצ לא יעברו ויצליחו, ראינו את זה בסקרים אחרי שהוגשו הרשימות ונגמר קמפיין האיחוד. ראינו את זה בכל הסקרים מאז".

מיכאלי הוסיפה בהאשמותיה ואמרה: "יש עתיד עבדו נגד מרצ ונגד העבודה בכל הקמפיין ובמיוחד ביום הבחירות. כבר שנים שמפלגות הימין מנסות לחסל את השמאל הציוני בקמפיין מתמשך של דה-לגיטימציה לנו ולדרך שלנו, זה לא דבר חדש. הדבר החמור שקרה בבחירות האלה הוא שהמפלגה המרכזית בגוש ניהלה קמפיין חסר אחריות שקרא להצביע למפלגה הגדולה על חשבון המפלגות האחרות. לפיד שהתגאה בשנה שעברה שהציל את מרצ, עשה קמפיין שקרא להצביע למפלגה הגדולה – זה מה שהפיל וחיסל את מרצ, כמעט וחיסל את העבודה".