הבחירות בעבודה: מ-7 ייצא אחד

לא פחות מ-7 מבקשים לכהן בתפקיד המנהיג הבא של המפלגה הגדולה באופוזיציה - ולהיות המועמד מטעמה לראשות הממשלה בבחירות הבאות. שני מתמודדים כבר פרשו

9 מועמדים, יו"ר נבחר אחד (רויטרס)

מי יהיה המנהיג הבא של מפלגת העבודה? הבחירות לראשות המפלגה נערכות היום (שלישי): כ-52 אלף מתפקדים יבחרו בין שבעה מועמדים. ההצבעה הממוחשבת החלה בשעה 11:00 ותסתיים ב-21:00, ותוצאות צפויות עוד לפני השעה 22:00. אנו נעביר את התוצאות במשדר מיוחד בחדשות 2.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אלו הם כל המועמדים לראשות מפלגת העבודה:

יצחק (בוז'י) הרצוג, 56
הרצוג הוא מנהיגה הנוכחי של מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה, הוא כיהן בעבר כשר הרווחה, הבינוי, התיירות והתפוצות ונבחר לראשונה לתפקיד יו"ר העבודה בנובמבר 2013 - והיה מועמד המפלגה לראשות הממשלה בבחירות 2015, זאת לאחר שחבר ליו"ר התנועה ציפי לבני והשניים התמודדו ברשימה משותפת בשם "המחנה הציוני", שקיבלה 24 מנדטים. במהלך כהונתו זכה הרצוג לביקורת חריפה מכיוון חברי מפלגתו על מו"מ שניהל עם נתניהו על כניסה לממשלה. לבסוף, מפלגת ישראל ביתנו בראשות ליברמן הייתה זו שחברה לנתניהו - והרצוג ורשימתו נותרו באופוזיציה.

עמיר פרץ, 65
שר הביטחון לשעבר נבחר לראשונה לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה בנובמבר 2005, זאת לאחר שגבר במפתיע על שמעון פרס. הוא התמודד בבחירות 2006 כמועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה ולאחר שזכה ב-19 מנדטים, הצטרף לממשלת קדימה החדשה בראשות אהוד אולמרט - בה כיהן כשר הביטחון. פרץ נאלץ להתפטר מתפקידו כעבור כשנה, לאחר הביקורת שהופנתה בין היתר כלפיו בדוח וינוגרד שבדק את כשלי מלחמת לבנון השנייה. ברבות השנים, זכה פרץ למחמאות על תפקודו כשר ביטחון בעיקר עקב התעקשותו על פיתוח מערכת "כיפת ברזל".

לקראת בחירות 2013, הודיע פרץ על עזיבתו את מפלגת העבודה וחבירה לציפי לבני ברשימת התנועה. לאחר הבחירות, הצטרפה המפלגה לממשלת נתניהו - ופרץ כיהן כשר להגנת הסביבה. כעבור כשנה וחצי, בחר להתפטר מהממשלה עקב הקיפאון המדיני. בבחירות 2015 התמודד במסגרת "המחנה הציוני" ושוריין במקום השמיני מטעם התנועה, כעבור שנה הודיע על חזרתו למפלגת העבודה - וגם על רצונו להתמודד שוב על ראשותה.

אבי גבאי, 50
גבאי כיהן כמנכ"ל בזק ובזק בינלאומי בין השנים 2007 ל-2013. לקראת בחירות 2015, היה בין מקימי מפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון - ולאחר הבחירות לכנסת, בהן זכתה המפלגה ב-10 מנדטים, הוא התמנה לשר להגנת הסביבה במינוי חיצוני. במאי 2016 הודיע על התפטרותו מהממשלה לאחר צירופה של ישראל ביתנו לקואליציה. מספר חודשים לאחר פרישתו, הודיע על התפקדותו למפלגת העבודה - ומאוחר יותר הצהיר על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה.

עמר בר לב, 63
בר לב כיהן בין השנים 1984 ל-1987 כמפקד סיירת מטכ"ל והשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף-משנה. הוא נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגת העבודה בשנת 2013 - וכיהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון. במרץ 2017 הודיע בר לב על כוונתו להתמודד לראשות מפלגת העבודה.

אראל מרגלית, 56
מרגלית, איש עסקים ופעיל חברתי בירושלים שייסד את קרן JVP המנהלת למעלה מ-900 מיליון דולר, המושקעים בלמעלה מ-30 חברות הזנק ישראליות ובינלאומיות. בשנת 2011 התמודד לראשונה לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, עוד בטרם כיהן כח"כ מטעמה - אך פרש והודיע בהמשך על תמיכתו בהרצוג. הוא נבחר לראשונה לכנסת ב-2013, ו-4 שנים לאחר מכן, הודיע על מועמדותו לראשות העבודה - זאת לאחר שהוביל קו לוחמני נגד ממשלת נתניהו.

במרוץ לראשות העבודה יש עוד 2 מועמדים שאינם מוכרים לציבור הרחב:

אבנר בן זקן, בן 49, פרופסור והיסטוריון של המדע ומקים חברת סטארט-אפ

הוד קרובי, בן 51, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים ויו"ר אגודת הסטודנטים לשעבר