בשל אחוז תחלואה גבוה: יוטל סגר על מספר שכונות בירושלים

ועדת השרים אישה להכריז על שלוש שכונות "רוממה מרכז" בבירה אזורים מוגבלים ולהאריך את ההגבלה על שכונה אחת בבית שמש. בחורה שבנגב יוטל סגר בשתי שכונות אחרי שמספר החולים קפץ ל-70

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

מגפת הקורונה: ועדת השרים אישרה להכריז היום (חמישי) על הטלת סגר על שלוש שכונות "רוממה מרכז" בירושלים ועל שתי שכונות ביישוב חורה בשל אחוזי תחלואי גבוהים שזוהו בהן. הוארך הסגר על שכונה אחת בבית שמש. יסתיים הסגר באזורים אחרים בבית שמש ובנתיבות. הסגר יחל מהיום ב-23:00 וימשך עד ליום ראשון בחצות.

בחורה הסגר יוטל על שכונות 9 ו-10, זאת לאחר שמספר החולים המאומתים במקום קפץ ל-70 בני אדם בתוך ימים ספורים. ראש מועצת חורה פנה לתושבים וביקש: "תישארו בבית ותקשיבו להנחיות, ובתוך שבוע נעבור את המשבר הזה".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, החל מהיום בשעה בוטלה המגבלה שמאפשרת לבצע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד, ופעילויות ספורט יתאפשרו ללא מגבלת מרחק. עם זאת, ניתן יהיה לבצע פעילות גופנית עם אדם נוסף אחד בלבד - בן זוג קבוע לפעילות. נאסרת הגעה לפארקים, חופי ים, גינות ציבוריות וטיולים.

יציאה מהבית מותרת לטווח של עד מאה מטרים ממקום המגורים, אלא אם יוצאים לאחת מהמטרות המאושרות: קניות, הצטיידות במזון או תרופה, עבודה, טיפול רפואי, מספרה וכו'. כל יציאה מהבית צריכה להיות עם מסכה – וקנס בסך 200 שקלים יחולק למי שיימצא בלעדיה.

כל חנויות הרחוב ייפתחו, כמו גם המספרות והקומסטיקאיות. נוסף לכך, בוטל האיסור על ביצוע ניתוחים וטיפולים אסתטיים.

במהלך היום יועבר למשרד הבריאות ומשרד התיירות המתווה הראשון ל"תו סגול" שיוענק לבתי מלון, לקראת פתיחתם המחודשת. המתווה מפרט פרוצדורות ממירות לגבי נקיון, האופן שבו מנקים שטחים ציבוריים וחדרים, הליכי תשלום והזמנה, באופן שבו יהיה כמה שפחות מגע בין העובדים לאורחים. הבעיה משמעותית במתווה היא שאי אפשר יהיה להפעיל את הג'קוזי והבריכה - גם אם מדובר במשפחה אחת בלבד, וזה אחד מהדברים שהמלונאים מטילים עליו וטו.