20 איש יוכלו להיפגש בחוץ; קניונים ושווקים ייפתחו בחמישי

הממשלה החליטה כי הקלות משמעותיות ייכנסו לתוקף כבר בסוף השבוע הקרוב. 10 אנשים יכולים להיפגש בבית, והחל מה-17 במאי יאושרו חתונות עד 50 אנשים. כמו כן, נקבעו הקריטריונים לבלימת ההקלות

זמן צפייה: 09:07

מגפת הקורונה: הממשלה קיימה היום (שני) ישיבה באמצעות שיחת וידאו, שבה דנו השרים על אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, הקלות בהנחיות משרד הבריאות והמשך איתור נדבקים בנגיף באמצעות איכון טלפונים סלולריים על ידי שב"כ. בישיבה נוכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן.

הממשלה החליטה כי עד 10 אנשים יכולים להיפגש בבית כחלק מההקלות, ובחוץ עד 20 אנשים. קניונים, מכוני עושר ושווקים ייתחו ביום חמישי ללא חלוקה למתחמי משנה וללא רישום הנכנסים והיוצאים. גני חיות, פארקים, וצימרים - ייפתחו באופן מיידי. החל מה-17 במאי יותרו חתונות בשטח פתוח של עד 50 אנשים. כמו כן  קבוצות ספורט של עד 20 אנשים יוכלו להתאמן יחד - ספורט שכולל מגע יותר בזוגות בלבד.

גם בתי קולנוע, תאטראות, ומופעי תרבות צפויים להיפתח ב-14 ביוני - עם דיון מקדים לפני ותכנון מתווה מדויק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיים בצל הקורונה: כיצד תיראה השגרה שלנו בשבועות הקרובים?

בג"ץ דן בחוקיות ההסכם הקואליציוני בין נתניהו לגנץ • ישיר

דוח מודיעין בארה"ב: סין טייחה את המגפה כדי לאגור ציוד רפואי

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

מסוף החודש יותרו התקהלויות של עד 100 בני אדם ויפתחו בריכות, והשאיפה היא שהחל מה-14 ביוני לא תהיה הגבלה על התקהלויות. ויפתחו גם המלונות, מסעדות, ברים ועוד. חוף הים נכון לעכשיו יישאר סגור ולגבי סגר בל"ג בעומר יוחלט בהמשך.

שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה ציינן כי במהלך הישיבה הוחלט על שלושה קריטריונים לבלימת ההקלות: 100 חולים חדשים ביום שאינם חולים שהגיעו מחו"ל ואינם חולים מהאזורים עם אחוזי הדבקה הכי גבוהים, קצב הכפלה של מספר החולים אחת ל-10 ימים, או 250 חולים קשים. השרים החליטו כי אם אחד משלושת הקריטריונים הללו מתקיים הממשלה תראה בכך "תמרור אזהרה" שיחייב לכנס מיד דיון מדיניות בממשלה על בלימת ההקלות או החזרת ההגבלות.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס