העימות בממשלה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין בלי האחדות"

עימות בין גמליאל לעמיר פרץ בישיבת הממשלה. שר הכלכלה: צריך להקים צוות שייתן המלצות במקביל למל"ל. השרה להגנת הסביבה: צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים

זמן צפייה: 05:45

עימות נרשם היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל לבין שר הכלכלה והתעשייה. השרה גמליאל דחתה את הביקורות על התנהלות הממשלה ואמרה: "אנחנו מתמודדים עם אירוע שמתפתח ומשתנה בזמן אמת, ולכן ההחלטות מתקבלות בהתאם לאירוע".

בתגובה, אמר פרץ כי "לא צריך להסתפק בדיווחי המל"ל. הגיע הזמן שמול כל הצעת החלטה שעולה, בנוסף להמלצות המל"ל יקום צוות נוסף שיתן המלצות במקביל". גמליאל דחתה את הדברים ואמרה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות. זו ישיבת ממשלה, ולא ישיבה של הוועד בקיבוץ. צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערעור נדחה: בן הזוג שהרג את תהילה נגר ירצה 19 שנות מאסר

עימותים בין שוטרים למפגינים במחאות בי-ם ובת"א: עשרות נעצרו

השרים גילה גמליאל ועמיר פרץ
השרים גילה גמליאל ועמיר פרץ | צילום: רויטרס

בין היתר, הממשלה דנה בתוכנית המענקים "מזומן להמונים". זאת, לאחר שמוקדם יותר אמר נתניהו כי ייתכן שאישור המענקים יידחה למחר, על מנת לשנות את אופן החלוקה של התקציב, בהתאם לדרישת כחול לבן.

"יש לנו כמובן מטרה משותפת - לבלום את התפשטות הקורונה בצעדים שונים", הוסיף נתניהו. "אני מזכיר לשרים שעד יום חמישי אני מבקש מכל משרד ומשרד תוכנית יציאה בטוחה ממגבלות הקורונה. כלומר, שאם אנחנו מיישרים את העקומה ומגיעים ליעדים שאנחנו נציב במספר החולים הקבוע ביום, כשאנחנו יכולים לפעול לאורך זמן בשגרת קורונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
נפגש עם העצמאים בניסיון ללבן את המחלוקות. נתניהו | צילום: חדשות 13

גם השר עמיר פרץ התייחס למתווה התוכנית ואמר: "בימים אלה, כשמדובר על יצירת מנוע צמיחה, כשברור שהאוכלוסיות המוחלשות הן מנוע הצמיחה, עלינו להכין תוכנית משולבת שבה חלק מהמענקים מחולקים אוניברסלית, וחלק אחר פרוגרסיבית כך שייסעו לאוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה".

השר שמולי התייחס גם הוא לתוכנית ואמר: "השאלה איננה אם צריך לתת כסף לציבור, צריך לתת גם יותר, השאלה למי. מנגנון חלוקה שנותן לכולם אותו הדבר מעניק למי שצריך פחות מדי ולמי שלא צריך יותר מדי".

השר אופיר אקוניס אמר: "כדי להגביר את הצמיחה - נדרשת הורדת מסים לאורכה ולרוחבה של הכלכלה הישראלית", וטען כי "ביד אחת אנחנו נותנים וביד השנייה מטילים מגבלות חדשות. אני מציע לקיים דיון מחודש בממשלה בשאלת סגר סוף השבוע המתוכנן".

נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית
נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית | צילום: קובי גדעון / לע''מ

במהלך הישיבה, הביע נגד בנק ישראל ביקורת על תוכנית המענקים: "מענק בהיקף של 6 מיליארדי שקלים לכל אזרחי ישראל – יכול לתמוך במידת מה בהגדלת הביקושים במשק. עם זאת, נראה כי ניתן להשתמש בו בצורה ממוקדת יותר, שתתמוך בביקושים בעוצמה רבה יותר ועם השפעה חיובית יותר על המשק לאורך זמן. במצב הנוכחי ראוי לטייב את חבילת הצעדים להגדלת הביקושים, כך שתהיה ממוקדת יותר במקומות שתומכים בהם בעוצמה הרבה ביותר. ככל הניתן, רצוי גם לכלול צעדים שיתמכו בהתאוששות מתמשכת של המשק ובהתייעלותו".