אין רוב – ובנט שנמצא בבידוד אולץ להגיע לכנסת

האופוזיציה הגישה בקשה לדיון 40 חתימות המחייב את נוכחות ראש הממשלה. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי למרות הבידוד, הוא יתייצב. בנט תקף את האופוזיציה על סירובם להתקזז: "נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי"

Noam8250
בנט ביציע המבודדים | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט השוהה כעת בבידוד נקרא בדחיפות לכנסת הערב (שני) לאחר שהקואליציה נקלעה למצוקה ונותרה ללא רוב. מליאת הכנסת נדחתה בשעתיים מפני שבקואליציה לא לקחו בחשבון כמה חברי כנסת שלא יכלו להגיע, ביניהם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שנמצאת גם היא בבידוד.

חבר הכנסת מרע"ם, מאזן גנאים, נמצא בחו"ל והיה אמור להתקזז עם חבר מהרשימה המשותפת - שביטלה את ההסכם לאחר מכן. האופוזיציה מסרבת להתקזז עם המבודדים, כולל עם השרה שאשא ביטון, שכאמור נמצאת גם היא בבידוד, לאחר שבתה אובחנה כחיובית לקורונה אך לא תגיע לכנסת מפני שהיא חשה ברע - על אף שקיבלה תשובה שלילית בבדיקת הקורונה.

ראש הממשלה מסר בתגובה כי "הזילזול של האופוזיציה בבריאות הציבור חמור ביותר. בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה, נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית".

מטעם הליכוד נמסר: "בנט מפחד. בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור. גם בזה הוא נכשל. בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה".