בכיר ברע"ם: הקפאת פעילות המפלגה בתוקף - וזה לא צפוי להשתנות השבוע

ראשי מפלגות הקואליציה הנתונה במשבר יתכנסו לקראת החזרה לכנסת, ברקע התסיסה סביב עלייתו של ח"כ כלפון להר הבית - שגרמה שוב ללחצים על עבאס לפרוש. על סוגיית הר הבית אמר עבאס כי "עמדתנו תיקבע לפי עמדת מלך ירדן". בתוך כך, ח"כ טופורובסקי ישמש כיו"ר הקואליציה בפועל במקומה של סילמן

זמן צפייה: 01:46

גורם בכיר מאוד במפלגת רע"ם אמר הערב (שבת) כי הקפאת פעילות המפלגה בתוקף - וזה לא צפוי להשתנות השבוע. ייתכן ומדובר בניסיון להביא להישגים נוספים למפלגה ברגע האחרון, אך כך או כך מדובר בכאב ראש נוסף לקואליציה הנתונה במשבר.

בתוך כך, בפוסט שפרסם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בחשבון הפייסבוק שלו, הוא כתב כי עמדתו לגבי האירועים בהר הבית ובמסגד אל-אקצא תיקבע לפי עמדתו של עבדאללה מלך ירדן. בנוסף התייחס עבאס לסוגייה הפלסטינית, ואמר כי "הפיתרון הוא הקמת מדינת פלסטינית בגדה, עזה וירושלים".

Komeep
מנסור עבאס

כבר השבוע תנסה הקואליציה להעביר שורה של חוקים חברתיים-כלכליים, אשר על פי ההערכה גם באופוזיציה יתקשו להתנגד להם. בין היתר מדובר בחוק שייאשר את מענקי הסיוע לעצמאים על רקע גל האומיקרון, נקודות זיכוי להורים במס הכנסה, הסדרת שוק תמ"א 38, סיוע משפטי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית וחוקים הנוגעים לפשיעה בחברה הערבית.

בקואליציה ינסו בשבועות הקרובים גם להשלים את חקיקת חוק הגבלת כהונה, ומחר תהיה ישיבת הכנה לקראת החזרה למושב הכנסת, בה ישתתפו גם ראשי המפלגות וגם ראשי הסיעות. מי שינהל בפועל את העניינים במקומה של יו"ר הקואליציה הפורשת עידית סילמן יהיה ח"כ בועז טופורבוסקי (יש עתיד).

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0705222018' autoplay='0' credit='' desc='לחצים על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה' poster='' kid='1_iflttgs7' duration='116']

ביום רביעי הליכוד צפוי להעלות לקריאה טרומית חוק להקדמת הבחירות, ובלשכת בנט מאוד חוששים שתיווצר תחושה שהולכים לבחירות - מה שיוביל להתפוררות הקואליציה. עלייתו של ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) להר הבית ביום העצמאות, וכן הברכות שקיבל על כך מהשרה איילת שקד ומח"כ ניר אורבך, יצרה תסיסה שגרמה שוב ללחצים על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה.

איילת שקד, שירלי פינטו
איילת שקד, שירלי פינטו

לאחר הפרסום אמש בחדשות 13 על החיכוכים בסיעת ימינה סביב ראשות ועדת הבריאות, היום התראיינה ח"כ שירלי פינטו באירוע "שבתרבות" עם העיתונאי ירון אברהם, ואמרה כי "כרגע" היא נשארת בקואליציה. "שוחחתי עם ראש הממשלה וביקשתי ממנו את ראשות ועדת הבריאות", אמרה פינטו, אך כשנשאלה האם איילת שקד היא זו שמונעת את שיבוצה לתפקיד היא לא הכחישה ואמרה כי "יש לנו מחלוקת בסיעה בנושא הזה".

כזכור, אמש פורסם כי פינטו מעוניינת בתפקיד, לאחר פרישתה מהקואליציה של ח"כ עידית סילמן, וכי היא אמרה למקורביה כי מי שמונעת את העברת ראשות הוועדה אליה היא שרת הפנים שקד, זאת כדי לשמור על ערוץ פתוח מול סילמן לצורך האינטרסים הפוליטיים שלה.