גנץ בשיחות סגורות: "בלי חוק הפנסיות - לא תהיה ממשלה"

שר הביטחון איים בשבועיים האחרונים בהפלת הממשלה, אך לא עשה זאת בפומבי, כי גם הוא אינו רוצה להגיע למצב זה. בכירים בקואליציה נגד העבודה ומרצ: "מתנהגות באופן לא הגון ופורמות את הממשלה"

זמן צפייה: 01:20

קואליציה במשבר: אחרי שהודיע על חרם הצבעות, לחדשות 13 נודע הערב (שני) כי שר הביטחון בני גנץ אמר בשיחות סגורות בשבועיים האחרונים, כי אם חוק הפנסיות לא יאושר - "לא תהיה ממשלה". איום זה חריף יותר מפעולותיו היום, אך לא בכדי שר הביטחון לא אמר זאת בפומבי - גם הוא לא רוצה להגיע למצב זה.

בינתיים הועלתה הצעה לפתרון, לפיו הפנסיות יכללו בתקציב הבא, אך עדיין לא ברור אם מתווה זה אפשרי. מעבר לכך, ניתן לראות כי הקואליציה לא מנהלת משא ומתן מול כל אחד שמעלה איום, ומנסה להעביר מסר שמי שמאיים לא בהכרח מביא הישגים. בתוך כך, בכירים בקואליציה תוקפים את העבודה ומרצ, וטוענים כי "הן מתנהגות באופן לא הגון ופורמות את הממשלה", בכך שמצביעות בכנסת נגד חוקים שאושרו בממשלה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2102222018' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_qaisiiyy' duration='378']

מוקדם יותר היום הכריז גנץ על חרם הצבעות של חוקי הקואליציה, והודיע כי כחול לבן לא תשתתף בהצבעות במליאה. לטענתו, "בשל הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים". לאחר מכן נפגש גנץ עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות, ולכן חרם ההצבעות יימשך.

בכיר בקואליציה תקף את גנץ והאשים: "מאוד הופתענו מהצעד של גנץ וזה אחרי שכל בכירי הקואליציה גיבו אותו. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. גנץ בעצם תקע את כל החקיקה שהייתה אמורה לעבור היום כולל נקודות זכות למשלמי המסים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואלציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".

בפתח ישיבת סיעתו עדכן יו"ר כחול לבן כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים, בעיקר על העברת חוקים שסוכמו בהסכם הקואליציוני.

השר אמר אמר בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת".