גנץ הודיע על חרם הצבעות: "הפרת התחייבויות במשך חודשים"

שר הביטחון הודיע כי מפלגתו לא תשתתף בחקיקה הממשלתית, בין היתר בשל "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה". לאחר מכן נפגש עם רה"מ, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות. בכיר בקואליציה: "מתנהג כמו ילד קטן וחמוץ, אולי מדמיין ממשלה עם ביבי"

זמן צפייה: 06:18

משבר בקואליציה: שר הביטחון בני גנץ הכריז על היום על חרם הצבעות של חוקי הקואליציה, והודיע כי כחול לבן לא תשתתף בהצבעות במליאה. לטענתו, "בשלהפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים". בתוך כך, גנץ נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות, ולכן חרם ההצבעות יימשך.

בכיר בקואליציה תקף את גנץ והאשים: "מאוד הופתענו מהצעד של גנץ וזה אחרי שכל בכירי הקואליציה גיבו אותו. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. גנץ בעצם תקע את כל החקיקה שהייתה אמורה לעבור היום כולל נקודות זכות למשלמי המסים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואלציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2202211743' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_wrlmj8ds' duration='15']

בפתח ישיבת סיעתו עדכן יו"ר כחול לבן כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים, בעיקר על העברת חוקים שסוכמו בהסכם הקואליציוני.

השר אמר אמר בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת".

20220124193536 Noam7016
רה''מ נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה", המשיך גנץ. "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה".

מכחול לבן נמסר: "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה״ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה"ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה"ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".