מסתמן: ניר אורבך לא יצביע נגד הקמת ממשלת השינוי

הח"כ, שנחשב עד כה לבעל פוטנציאל למנוע את הקמת הממשלה, צפוי להתפטר ממנה או לתמוך בה. ח"כ עידית סילמן הודיעה כי היא תומכת במהלך של יו"ר מפלגתה • ממשלת בנט-לפיד תושבע בעוד שבוע וחצי

זמן צפייה: 10:53

בדרך לממשלת שינוי: במפלגת ימינה מעריכים הערב (שישי) כי חבר הכנסת ניר אורבך לא צפוי למנוע את הקמתה של ממשלת האחדות, והוא צפוי לתמוך בה באופן אקטיבי או להתפטר מהממשלה. כמו כן, חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה היום כי היא תומכת במהלך של יו"ר מפלגתה נפתלי בנט להקמת הממשלה, שתושבע בעוד שבוע וחצי.

מוקדם יותר היום התקיימה ישיבת סיעת ימינה בביתו של בנט, זאת כחלק ממאמציו לשמור על יישור קו מבחינת רשימתו ולוודא כי כולם עומדים בלחצים הכבדים שמופעלים עליהם. אמש, ח"כ אורבך אמר למקורביו כי "איני מתכוון לעשות מעשה שיקלי", ובכך הבהיר כי אין בכוונתו לחבל בהקמת הממשלה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לוין: "אודיע ביום שני כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה"

שריפה גדולה פרצה סמוך לצור הדסה; 400 משפחות פונו

חבריו של הקצין שנמצא מת במעצר: "עולות כאן שאלות קשות מאוד"

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

בהודעה מוקלטת ששלח אמש בנט לפעילי ימינה, הוא ביקש להגיב להתקפות על מפלגתו וחבריה: "רציתי לדבר אתכם פעם ראשונה מאז 'עלה בידי', אנחנו זקוקים עכשיו לרוח הגבית שלכם. תדברו, תשתפו פוסטים, תוציאו את האמת. חשוב שהציבור יידע את האמת מבעד למסך השקרים".

זאת ועוד, באותה ההקלטה, התייחס יו"ר ימינה גם לדרישתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה: "הממשלה תפעל בתחומי המהות האזרחיים, בהם פיצול תפקיד היועמ"ש", אמר בנט לפעילים.

כידוע, מפלגות השמאל העבודה ומרצ מתנגדות לדרישה זו של סער, אולם התנגדותן אינה נחרצת, כאשר במהלך ישיבה של מפלגת מרצ בנושא, מרבית חבריה הביעו תמיכה בכך. עם זאת, יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ אמר כי לא יביע הסכמה למהלך בגלל העיתוי שבו הוא מתבצע, בזמן שהמערכת המשפטית מותקפת.

יריב לוין
יריב לוין | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי בכוונתו להכריז ביום שני הקרוב במליאת הכנסת כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה. בנוסף, לוין פנה ליו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד וקרא: "הציגו לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם".