עקב הטענה שנפגש עם לפיד בווינה: ליברמן תבע את "קפטן ג'ורג'"

יו"ר ישראל ביתנו הגיש תביעת דיבה נגד גיורא עזרא, העומד מאחורי חשבון הטוויטר המוכר שבו פורסמו טענות לפיהן בכיר כחול לבן וליברמן תיאמו את אי כניסת האחרון לממשלה. "מצג שקרי לחלוטין"

זמן צפייה: 04:00

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיש היום (שלישי) תביעת דיבה נגד גיורא עזרא, המכונה בטוויטר "קפטיין ג'ורג'". זאת, בשל ציוצים שפרסם עזרא בחשבון הטוויטר שלו, כמה פעמים, ומהם עולות טענות על כך שח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) וליברמן נפגשו בווינה לפני הבחירות האחרונות ותיאמו מהלך לפיו ליברמן לא ייכנס לממשלה. סכום התביעה עומד על 140 אלף שקלים.

בכתב התביעה נכתב כי עזרא, שהתפרסם בעקבות "תחקיר הבוטים" שלאחריו הוזמן להתארח במסיבת עיתונאים אצל רה"מ נתניהו, "פרסם פרסומים חמורים מתוך כוונה לפגוע בליברמן בעיצומה של מערכת בחירות. הפרסומים מציגים לציבור הבוחרים מצג שקרי לחלוטין שעלולים להסב לתובע נזק תקשורתי וציבורי רב". כמו כן, בכתב התביעה מובאים הציוצים של חשבון הטוויטר "קפטיין ג'ורג'" שאותו כאמור מפעיל עזרא.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו תקף: "קראו לנו צ'חצ'חים – עכשיו הם קוראים לנו בוטים"

תחקיר ה"בוטים": נדחתה העתירה שהגישה כחול לבן נגד הליכוד

דיווח: הליכוד הפעיל רשת חשבונות מזוייפים בטוויטר

ציוץ של ''קפטן ג'ורג'''
ציוץ של ''קפטן ג'ורג''' | צילום: החדשות 13

לאחרונה, פרסמו גורמים המזוהים עם הליכוד טענות לפיהן ליברמן ולפיד תיאמו את הבחירות הנוספות בפגישה שערכו בווינה. בתגובה, מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הבהרה ובה נאמר כי "אם מישהו יגיד בשמו שהייתה פגישה בין ח"כ ליברמן לח"כ לפיד בווינה - הוא יתבע דיבה".

כזכור, לפני כחודשיים פורסם תחקיר משותף של "ידיעות אחרונות" וה-"ניו יורק טיימס" ובו נטען שקמפיין הבחירות של "הליכוד" מפעיל מערך רחב ידיים של חשבונות מזוייפים בטוויטר, על מנת להפיץ ידיעות שקריות. על פי הדיווח, אותרו למעלה מ-130 אלף מסרים מזוייפים, המשבחים את נתניהו ומשמיצים את יריביו. כ-2.5 מיליון בני אדם נחשפו למסרים אלו.

נתניהו
נתניהו | צילום: חדשות 13

בעקבות הפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים שבה התייחס לתחקיר ואמר כי "התקשורת משקרת לכם: הם קראו לנו צ'חצ'חים, אספסוף, בבונים, מנשקי קמעות ומזוזות ועכשיו הם קוראים לנו בוטים. כל יום עלילה חדשה, כל יום פייק ניוז חדש. הם אינם מוכנים לקבל שאתם תומכים בי, במסרים שלנו, בהישגים שלנו. כמעט כל הדוגמאות כבר הספיקו להתגאות כאנשים אמיתיים, עם פנים, שם ומשפחות. והכי גרוע - יש להם דעות משלהם, אנשים עצמאיים, אף אחד מהם אינו פייק".

במסגרת אותה מסיבת עיתונאים הזמין נתניהו את עזרא ואמר: "אני הבאתי איתי עוד אחד היום, גיורא, הוא קורא לעצמו ברשת 'קפטן ג'ורג''. הנה גיורא לפניכם, בן משפחה שלו נמצא כאן, זה פשוט לא יאומן. הנה האמת, גיורא אומר מה שהוא חושב, מה שהוא חושב, אף אחד לא מפעיל אותו", הוסיף נתניהו.