זה שעולה וזה שיורד: מסע ברחבי ישראל עם פעילי המפלגות הגדולות

סבב נוסף של בחירות הגיע השבוע לתומו, והפעילים עבדו שעות נוספות כדי להשיג את 61 המנדטים המיוחלים. למרות שאף גוש לא צלח בכך, נראה שהעובדים בשטח הם אלה שהבינו בזמן אמת את מגמות הבחירה

זמן צפייה: 10:44

בחזרה לפלונטר הפוליטי: סבב נוסף של בחירות הגיע השבוע לסיומו, ובפעם השלישית בתוך שנה לא הגיע עם ישראל להכרעה. למרות חגיגות הליכוד בליל שני – לא השיג מחנה הימין את 61 המנדטים שלהם ייחל, ותמונת הגושים כמעט ולא השתנתה.

פעילי שטח רבים פעלו בחודשים האחרונים שעות נוספות כדי להביא ניצחון למחנה שלהם. בנתניה – מעוז ליכוד מובהק – פעל סימון דוידסון להפוך את היוצרות ולהביא ניצחון לכחול לבן. "אנחנו מאוד התחזקנו, במיוחד בשכונות החזקות יותר, שהסוציו-אקונומי יותר גבוה", הסביר. "עיר ימים, רמת פולג, קריית השרון, אגמים, אלה גם אחוזי ההצבעה במדינה שלנו, בסוציו-אקונומי היותר גבוה מציעים יותר כחול-לבן".

קמפייני בחירות לכנסת ה-23
קמפייני בחירות לכנסת ה-23 | צילום: חדשות 13

בשכונות המוחלשות יותר בעיר, התמונה הייתה שונה. בנתניה, כמו במעוזי ליכוד נוספים, הליכודניקים חזרו הביתה. אם בספטמבר הצביעו 36% מתושבי העיר לליכוד, השבוע – 43%. קמפיין "ביבי או טיבי" הניב פירות, אך לא רק לליכוד. "ההתעוררות הזאת, לדעתי, מה שיפגע בה זה במגזר של הרשימה המשותפת", אמר פעיל הליכוד עובד חוגי. "המגזר, הם יעלו את האחוזים, זה יכסה על ההתעוררות הזאת פה".

בדיעבד, נראה כי חוגי קרא נכון את המפה. הרשימה המשותפת הגדילה את כוחה בכנסת הנוכחית בשני מנדטים נוספים, והשיגה 15 מנדטים. " ביבי עזר לנו בעסקת המאה לאחד את העם. אתה יודע מה זה מישהו שרוצה לגרש אותך, מישהו נגדך שכל הזמן אומר לך שהוא נגדך והסיסמאות שלו זה רק נגד הערבים", מסביר פעיל הרשימה המשותפת סעיד ראבי. "אין לו סיסמאות אחרות. רק מסית, רק מגדיל שנאה. אבל אנחנו אומרים לו, אנחנו לא נשנא אחד את השני, אנחנו נחיה יחד".