בן גביר ורגב תקפו את ראש שב"כ: "למה לשחרר עצורים דווקא ברמדאן?"

במהלך דיון הקבינט, השר לביטחון לאומי ושרת התחבורה הביעו התנגדות לשחרור 40 העצורים מכלא עופר - והתעמתו בנושא עם רונן בר, שהשיב: "זה עצורים מנהלים שהסתיים זמן המעצר שלהם, לא שחררנו". בהמשך, רגב תקפה גם את גלנט בעקבות נאומו על חוק הגיוס: "למה להעניק וטו לגנץ?". השר סמוטריץ' חזר על דרישתו ל"שליטה אזרחית" של ישראל ברצועת עזה

זמן צפייה: 02:01

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה אתמול (חמישי), התגלע ויכוח סוער בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרת התחבורה מירי רגב לראש שב"כ רונן בר, בנוגע לשחרור העצורים המנהליים מכלא עופר. במהלך הדיון רגב תהתה: "ראיתי פרסום עכשיו שהשתחררו 40 מחבלים מכלא עופר והם מסתובבים בשטח, מה זה צריך להיות?".

בתגובה לדברי השרה, ראש השב"כ בר הבהיר: "זה עצורים מנהלים והסתיים זמן המעצר שלהם. לא שחררנו. פשוט לא הארכנו". בשלב זה בן גביר התערב ואמר: "גם אני ראיתי את הפרסום הזה, וקצת מוזר לי שזה שחרור ערב רמדאן". לאחר מכן שאל: "הרי אתם יודעים שבחג יש פיגועים אז למה לשחרר דווקא עכשיו?"

בתגובה, ראש שב"כ חזר על ההסבר פעם נוספת ואמר: "יש מצוקת מקום בשב״ס. אני לא יכול להביא לשב"ס את כל האסירים, נאלץ לשחרר אותם". לכך השיב בן גביר: "תפסיק כל הזמן לתקוף כאשר מעבירים עליך ביקורת", והוסיף: "אם זה בגלל מצוקת מקום תשחרר אסירים מנהלים יהודים".

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך הדיון התעורר עימות נוסף, סביב נאומו של שר הביטחון יואב גלנט, ודרישתו להעברת חוק גיוס בהסכמת השר בני גנץ. תחילה רגב תהתה: "איפה שר הביטחון? למה הוא לא נמצא כאן בזמן?", ובתשובה ענו כמה מהנוכחים בציניות כי "גלנט עובד על פירוק הממשלה". לאחר מכן, כאשר גלנט הגיע, רגב תקפה את הנאום שלו בעניין גיוס חרדים: "למה היה צריך את הנאום הזה עכשיו? למה להעניק וטו לגנץ?".

שר הביטחון השיב לשרת התחבורה: "אנחנו באירוע שלא היה כמותו 75 שנה ואנחנו במציאות צבאית שלא הייתה פה 75 שנה. לא נתתי וטו לאף אחד - תקראו את הנאום שלי ממקור ראשון ולא מפרשנויות. אני קורא לאחדות, אני רוצה להמשיך במלחמה ולנצח - ולא בחירות. קראתי לחברי לכל חברי לקואליציה לפעול יחד ולהגיע להסכמות כדי שנוכל לשמור על האחדות ולאפשר לצה״ל את הסד"כ לו הוא זקוק כדי להמשיך להילחם ולהגן". בהמשך גלנט הביא לנוכחים עותק מודפס של הנאום.

לאחר דבריו של גלנט, שר האוצר סמוטריץ' הגיב: "זה הזמן לעסוק באחדות - לא נכון לדבר על דברים כאלה בשלב הזה". בנוסף, במהלך הדיון סמוטריץ' דיבר כמעט שעה, כך לפי מספר גורמים שנכחו בחדר, והוא שב וחזר על כך שישראל צריכה "לשלוט אזרחית" בעזה ביום שאחרי המלחמה.

לשכת גיוס
לשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בהמשך לדיון סביב שחרור העצורים המנהליים, גורמים ביטחוניים מסרו: "בשבוע האחרון צה"ל ושב"כ נאלצו לבטל מעצרים מתוכננים לקראת תקופת הרמדאן וזאת לאור מצוקת מקומות כליאה על רקע המלחמה. האסירים ששוחררו הינם אסירים מנהליים אשר לא הייתה כוונה להאריך את מעצרם ומיועדים להשתחרר במהלך החודש הקרוב. שחרורם יפנה מקום לטובת מעצר של דרושים לחקירה".

עוד נמסר: "יודגש כי בניגוד לפרסומים מפי השר לביטחון לאומי, אין מדובר במחוות והעניין אף הובהר במסגרת הדיון בקבינט הלילה. שב"כ וצה"ל מתריעים מזה זמן על מצוקת מקומות הכליאה וההשפעה מכך על מעצרים וסיכולים. המל"ל אף נדרש לנושא והנחה זה מכבר את המשרד לביטחון לאומי לפעול למציאת פתרונות לנושא".