השרים תקפו את נתניהו בקבינט: "אמרת שנכנס לרפיח ברמדאן"

פרסום ראשון: בצל ההתעכבות בכניסה הקרקעית לעיר הדרומית ביותר ברצועה, שרים התרעמו בפני ראש הממשלה במהלך ישיבת הקבינט. סער תהה: "מה עם רפיח?", נתניהו השיב: "אנחנו מחכים להזזת האוכלוסייה ונערכים". השרות רגב ושאשא-ביטון הצטרפו גם הן לביקורת: " מזמן דיברנו על רפיח, זה לא שעכשיו פתאום צריך להתעורר"

זמן צפייה: 02:02

פרסום הראשון: מספר שרים תקפו היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הקבינט, בעקבות התעכבות בכניסה הקרקעית של צה"ל לרפיח. "מה עם רפיח? אמרנו שאם אין עסקה עד הרמדאן אנחנו נכנסים", הטיח השר גדעון סער בנתניהו, שהגיב: "לא אמרנו שברמדאן נהיה ברפיח, אמרנו שנתקדם לפי התוכניות".

סער לא הרפה, והמשיך: "ברור שאמרת, יצאו מפה שרים ואמרו שאם לא תהיה עסקה נכנסים לרפיח". רה"מ הגיב: "אישרנו את רפיח, מחכים להזזת האוכלוסייה, נערכים לתוכנית כזו".

בהמשך הדיון, שרת התחבורה מירי רגב והשרה יפעת שאשא-ביטון הצטרפו לביקורת. "מזמן סוכם שמתקדמים לרפיח והבטחתם מזמן להיערך עם התוכניות", אמרה רגב. שאשא-ביטון הוסיפה: "מזמן דיברנו על רפיח, זה לא שעכשיו פתאום צריך להתעורר".

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון
השרה יפעת שאשא-ביטון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי שר הביטחון יואב גלנט קרא בקבינט לקדם גורמים פלסטיניים מקומיים לשלטון ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, כחלופה לשלטון חמאס. "אם לא נייצר אלטרנטיבה למשילות לא נצליח למוטט את החמאס", אמר שר הביטחון לשרים, והוסיף: "סדר העדיפויות ברור, מדובר פה בחלופות רעות -החמאס זו החלופה הגרועה ביותר, גורמים מקומיים זו החלופה הפחות גרועה - בסוף הבן אדם מדיי פעם יסתכל לרמאללה, אבל יהיה גורם מקומי. העיקר שלא נראה את חמאס'".

בהמשך הדיון, שר הביטחון הציג את ארבע החלופות האפשריות לשלטון בעזה לאחר המלחמה, תוך שהגדיר את כולן "רעות".  "הגרועה ביותר היא שלטון חמאס" קבע גלנט, והמשיך:  "אחריה - שלטון צבאי של ישראל שיעלה לנו בחיי חיילים ויגזול משאבים צבאיים למול מוכנות לצפון וביו״ש. לאחר מכן - כאוס, שיביא להשקעת משאבים רבים מול הקהילה הבינ״ל ולהתעסקות מיותרת בעזה". לשיטתו של גלנט האפשרות הכי פחות גרועה כאמור היא שלטון של גוף אחר שיהיה גוף מקומי".

"מי שמשלם מחיר היום על חוסר קבלת ההחלטה הם חיילי צה״ל", המשיך שר הביטחון, "הקצינים הבכירים ביותר אומרים בדיונים לדרג המדיני - הכוחות עושים פשיטה בשכונה מסוימת, יוצאים החוצה, בזמן הזה במקום להכניס גורם מקומי החמאס מתבסס שוב". לסיום קבע: "כך לא נמוטט את הארגון".