לפני הקבינט: נתניהו דרש להימנע מהדלפות והחתים על שותפות סוד

פרסום ראשון: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לראשונה מזה חודשיים, בעקבות מטח הרקטות מלבנון, וכמה שרים הביעו כעס על כך שרה"מ נמנע מכינוס הקבינט עד כה. הרמטכ"ל הזהיר את השרים - לא לערב את חיזבאללה

זמן צפייה: 01:52

פרסום ראשון: לפני שהתחיל דיון הקבינט המדיני-ביטחוני אמש בעקבות מטח הרקטות מלבנון, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השרים, דרש להימנע מהדלפות - והחתים אותם על שותפות סוד, כך פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13.

בפתח הישיבה דיבר ראש הממשלה עם השרים על הצורך ב"מסר אחיד" והשמעת קול אחד, ובתום הישיבה מספר שרים כעסו על כך שנתניהו נמנע מכינוס הקבינט בחודשיים האחרונים, למרות בקשות מצד כמה מהם. גורם בסביבת נתניהו השיב על הביקורת הזאת ואמר הערב לחדשות 13 כי נתניהו קיים באופן שוטף דיונים והערכות מצב בתקופה הזאת.

לפי מספר שרים ומשתתפים בדיון, הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר לשרים: "אנחנו צריכים להתמקד בתגובה למי שביצע את הירי ולא להגיב מול גורמים אחרים שכלל לא ידעו על כוונות חמאס. לא צריך לגרור פנימה את חיזבאללה ולא צריך לתת לחמאס בלבנון הישג בדמות מערכה רחבה".

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני | צילום: חיים צח, לע''מ

ישיבת הקבינט הסתיימה בסביבות השעה 1:00, וגורם ביטחוני אמר בסופה לחדשות 13 כי המיקוד הוא בחמאס, והניסיון הוא להשאיר את חיזבאללה כמה שניתן מחוץ למשוואה. לפני כניסתו לדיון אמר רה"מ נתניהו: "הבהרתי בימים האחרונים, שאויבינו לא יטעו - הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם, בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו מאוחדים ללא יוצא מן הכלל".

בתום הישיבה מסר ראש הממשלה: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו". שר הביטחון יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

"אין לנו שום עניין לשנות הסטטוס קוו בהר הבית", הוסיף ראש הממשלה, "אנו קוראים להרגעת הרוחות ואנו נפעל בתקיפות נגד קיצונים שפועלים באלימות בהר הבית. באשר לתוקפנות בזירות השונות - אנו נכה באויבנו, הם ישלמו מחיר".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הנזק מתקיפת חיל האוויר בדרום לבנון | צילום: רויטרס

התקיפה בעזה החלה בעוד ישיבת הקבינט התנהלה, ובהמשך הלילה תקף חיל האוויר גם בדרום לבנון. רקטות רבות שוגרו לעבר יישובים עוטף עזה וזוהתה פגיעה ישירה בבית בשדרות - ללא נפגעים. מאז השעה 07:00 בבוקר השקט בעוטף נשמר.

לפי צה"ל, חיל האוויר תקף במהלך הלילה תוואי מנהרות באזור חאן יונס ובצפון רצועת עזה. בין היתר הותקפו אתרי ייצור אמצעי לחימה, מנהרות טרור, מקלע כבד שממנו בוצע ירי לעבר ישראל, עמדות צבאיות של חמאס ועוד. כמו כן, הותקפו יעדים של חמאס בדרום לבנון ובהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".