הקבינט הסתיים ללא החלטות: "להמשיך לשמור על משק מתפקד"

אחרי כ-4 שעות של דיון, קבינט הקורונה לא קיבל החלטות חדשות בהתמודדות עם גל האומיקרון. במהלך הדיון, התפתח עימות בין רה"מ בנט לשר אלקין בנושא ההנחיות. שרת החינוך על על סגירת מערכת החינוך: "לא יקרה"

זמן צפייה: 01:50

קבינט הקורונה סיים אמש (שלישי) את הדיון שהתקיים לראשונה זה שלושה שבועות ללא החלטות. הקבינט כונס ברקע המשך התפשטות גל האומיקרון כשבתחילת הדיון הוצג לשרים תרחיש שלפיו שיא הגל יתממש בעוד כ-3-2 שבועות עם 300 אלף מאומתים ו-1,200 חולים קשים.

במהלך הדיון התפתח עימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר זאב אלקין – עימות שעלה לטונים גבוהים. אלקין ניסה לשאול שאלות והתבקש על ידי בנט לעצור. בשלב הזה מתח אלקין ביקורת ואמר: שלושה שבועות לא התכנס קבינט קורונה ושאם הוא (בנט) מקיים את הישיבה רק בשביל לסמן וי כדי לשלוח אותנו להתראיין, אז לא צריך לשאול שאלות".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין

עוד אמר אלקין בדיון: "ארם רוצים שנבין אז צריך לשאול, ואין פלא שציבור לא מבין אם אני כחבר קבינט קורונה לא מקבל תשובות".

ראש הממשלה בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הציגו בפתח הדיון את עיקרי מדיניות הממשלה ואת פעולותיה. בנט המשיך לחדד כי יש לשים דגש על האוכלוסייה הפגיעה ועל ילדי ישראל, לצד שמירה על כלכלה פתוחה ומשק מתפקד. בנוסף, נתבקשו שרי הקבינט ליטול חלק פעיל יותר בהסברה לציבור ובשיקוף המדיניות לאזרחי ישראל.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה הבוקר בדיון שקיימה לאפשרות של סגירת מערכת החינוך. לדבריה, "אנו זוכים לתמיכה מקיפה של מומחים בכך שאסור לסגור את מערכת החינוך. יותר ויותר מבינים שהנזק לילדים בסגירתה הוא עצום ואנו רואים בימים אלה את ההשלכות הקשות של הסגרים שהיו על הילדים. שיח על סגירת מערכת החינוך פוגע בילדים ובהורים. זה לא יקרה".

עוד הוסיפה שרת החינוך כי "אנו נמצה את כל הכלים שברשותינו לשמור לילדים על מסגרת פתוחה, ונכון להיום כ-90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר. אמשיך להילחם על הכיתה הירוקה כדי לצמצם בידודים מיותרים כי זה גורם משמעותי שיסייע בשמירת היציבות והרצף החינוכי בכיתות היסוד וגם יסייע להורים ויקל עליהם. המשימה העיקרית שלנו - לשמור לילדים ולהורים על שגרה מירבית".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

לקראת הקבינט אתמול, כמה משרי הממשלה הביעו כעס כלפי שר האוצר אביגדור ליברמן ואנשי משרדו. כמה שרים ששוחחו עם חדשות 13 הביעו תרעומת נגד ליברמן שהוא מיישר קו עם אגף התקציבים ומפנים אצבע מאשימה כלפי מנכ"ל האוצר רם בלניקוב בכך שלקח זמן עד שהודיעו על מתווה הפיצויים לבידודים לשכירים ולעצמאים. ראש הממשלה בנט ואנשי לשכתו לחצו על ליברמן עד אתמול בצהריים – ורק אז ליברמן הסכים לשחרר את החגורה.

Fight Against The Delta Variant In Tel Aviv
מתחם חיסוני קורונה של מד''א | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה התייחס אתמול במסיבת עיתונאים לנתוני הקורונה ואמר: "המספרים בגובה שלא הכרנו עד כה. אותם אולפנים שמשדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות. המדינה נכנסת איתכם מתחת לאלונקה. יהיו הרבה אנשים בבידודים ולאותם בידודים יהיה מחיר כלכלי. כל העובדים במשק יקבלו שכר החל מהיום הראשון, יש מענה גם לעצמאים".

במקביל, אתמול החליט מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לאמץ את המלצת הצוות לטיפול במגיפות ולקצר את ימי הבידוד למאומתים לשבוע ימים בתנאי שבשלושת הימים האחרונים בבידוד לא היו תסמינים. ההחלטה תיכנס לתוקף היום בחצות.