נתניהו רצה לדון ביום שאחרי, גנץ קטע אותו: "זה לקבינט המצומצם"

פרסום ראשון: בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני אמר רה"מ לשרים כי הוא עובד על מסמך ל"יום שאחרי" המלחמה, והתחיל להקריא פסקה לגבי מדינה פלסטינית. גנץ אמר כי "לא מנהלים פה דיון בנושא דרמטי כזה ברגע - צריך קודם כל להעלות את זה בקבינט המלחמה", וסמוטריץ' זעם: "הנושא הזה ידון כאן, זה לא נושא לקבינט המלחמה"

זמן צפייה: 01:34

פרסום ראשון: בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שנערך הלילה (בין חמישי לשישי), ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשרים כי הוא עובד על מסמך ל"יום שאחרי" המלחמה, והתחיל להקריא את הפסקה לגבי מדינה פלסטינית. בשלב הזה קטע אותו השר בני גנץ ואמר: "לא מנהלים פה דיון בהקראה בנושא דרמטי כזה ברגע - צריך קודם כל להעלות את זה בקבינט המלחמה ולדון על זה שם".

גנץ הוסיף כי "לפרוטוקול אפשר למסור לכל המדליפנים שאני מתנגד למדינה פלסטינית", ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התפרץ לדבריו ואמר: "הנושא הזה ידון כאן, זה לא נושא לקבינט המלחמה".

רה"מ נתניהו והשר סמוטריץ'
רה"מ נתניהו והשר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון הקבינט יצא נתניהו מהחדר ושוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בטלפון במשך כ-40 דקות, ולאחר מכן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבהרתי בישיבת הקבינט את עמדתי - ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים, שיושג רק משא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים, ותוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית". הוא הוסיף: "הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול דווח כי ארצות הברית ומדינות נוספות באזור מגבשות תוכנית להקמת מדינה פלסטינית, ומספר שרים מחו, ביניהם השר סמוטריץ', שאמר: "המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. כפר סבא לא תהיה כפר עזה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף: "1,400 נרצחים והעולם רוצה לתת להם מדינה. לא יקרה!".