"עבירה פלילית לחשוף זהות של איש שב"כ": סערת גוטליב הגיעה לקבינט

הסערה שעוררה השבוע חברת הכנסת מהליכוד הגיעה לדיון הקבינט המדיני-ביטחוני, כאשר השרה רגב ביקשה לברר "האם יש אמת בטענה בעניין בעלה של שקמה ברסלר". ראש השב"כ אמר שמדובר בשקר מוחלט, השר טרופר ביקש מרה"מ לגנות - ונתניהו השיב: "כשהגברת הזאת אמרה משהו על עבדכם הנאמן אמרתם לגנות?"

זמן צפייה: 00:44

הסערה שעוררה השבוע חברת הכנסת טלי גוטליב הגיעה הלילה (שישי) לדיון הקבינט המדיני-ביטחוני, כאשר שרת התחבורה מירי רגב ביקשה לברר "האם יש אמת בטענה של טלי גוטליב בעניין בעלה של שקמה ברסלר". ראש השב"כ רונן בר הגיב ואמר שמדובר בשקר מוחלט - והוסיף: "זו עבירה פלילית לחשוף זהות של איש שב"כ, זה שם אותו בסכנה".

בנוסף, כפי שנחשף הערב ב"זמן שישי" - בר העיר בישיבת הקבינט כי "יש לגנות את חשיפת זהותו של הלוחם, אלו האנשים שאתם שולחים לקרב. זה ישפיע על גופי הביטחון. לוחמינו אינם הפקר". עוד הוא קרא לכינונה ועדת חקירה ממלכתית למחדלי טבח 7 באוקטובר.

השר חילי טרופר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו: "חושב שכדאי שתוציא הודעת גינוי גם בשמך". נתניהו הגיב: "וכשהגברת הזאת אמרה משהו על עבדכם הנאמן אמרתם לגנות?". השרה יפעת שאשא-ביטון אמרה לראש הממשלה בתגובה: "איך הגעת לזה עכשיו? זה ביטחון המדינה פה".

בשלב הזה עצר ראש הממשלה נתניהו את הדיון בנושא ואמר לשרה רגב: "לא היית צריכה לשאול על זה".

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, שלשום חזרה ח"כ גוטליב על טענותיה כי ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, וכי ארצות הברית "יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר ליחיא סינוואר" ימים לפני 7 באוקטובר. ממשרד רה"מ נמסר בשם המוסד: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

אחרי הכחשת המוסד, גוטליב פרסמה ציוץ נוסף וכתבה: "אף עיתונאי אמיץ לא מסוגל לבדוק למה היה מפגש בין שקמה ברסלר לבין ראש המוסד. פגישה עליה רשמתי עוד לפני תופת אוקטובר. עד כה ברסלר לא הכחישה. המוסד הכחיש וזה הספיק לעיתונאים הפחדנים.. אבל חמגשיות של שרה נתניהו, זה מספיק לברוכי קרא לפרסם ולטנף. אני ח"כ ואהיה מחוייבת תמיד לעם ולאמת!".