סמוטריץ' לנתניהו: "בן גביר רוצה להפוך את המשטרה לצבא שלו"

פרסום ראשון: תקציב המדינה לשנת 2024 אושר היום בממשלה, לא לפני שהשר בן גביר, שקיבל תוספת של 2 מיליארד ש"ח למשטרה, ביקש לקבל 5 עד 6 מיליארד ש"ח ואיים להצביע נגד התקציב. שר האוצר שרץ יחד איתו בבחירות טען: "זה יהיה צבא בן גביר"

זמן צפייה: 01:22

תקציב המדינה לשנת 2024 אושר היום בממשלה, והערב (שני) נחשף במהדורה המרכזית כי השר לביטחון לאומי שקיבל תוספת של 2 מיליארד שקלים למשרדו אך למעשה הוא דרש הרבה יותר: תוספת של 5-6 מיליארד שקלים למשטרה. זאת לאחר שהאוצר כבר רצה לקצץ 30 מיליארד מהתקציב. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שרץ יחד עם בן גביר בבחירות, התלונן לרה"מ שהשר רוצה "להפוך את המשטרה לצבא שלו". בנוסף, גורמים בממשלה סבורים שאי אפשר יהיה להשתמש בכסף הזה כי לא ניתן יהיה לגייס מספיק שוטרים בקצב הדרוש.

נזכיר כי השר בן גביר איים להתנגד בהצבעה על התקציב, אך לבסוף הצביע בעד, לאחר שהודיע כי סיכם עם האוצר על תוספת של שני מיליארד שקלים למשרדו. במשרד הבריאות הודיעו על תוספת גם כן ומסרו: "משרד הבריאות הגיע להסכמות עם משרד האוצר להגדלה משמעותית של תקציבי הבריאות בתחומים הדורשים מענה מידי ודחוף בעקבות המלחמה - בריאות הנפש, שיקום, מיגון וסייבר והרפואה המשפטית".

ההצבעות על התקציב
מליאת הכנסת בהצבעה על התקציב בשנה שעברה | צילום: רויטרס

תקציב המדינה לשנה הבאה עומד על כ-582 מיליארד שקל. למרות המלחמה בין האוצר לגורמים שונים על קיצוצים ובניגוד לטיוטות שפורסמו בשבוע שעבר, לא התקבלה החלטה על סגירת משרדי ממשלה "מיותרים", מלבד המשרד לקידום האישה, ולא בוטלו הכספים הקואליציוניים. בנוסף, לאחר הביקורת הציבורית הוחלט לבטל את הגזירות שהוצעו באוצר - כגון ביטול של נקודות הזיכוי ממס הכנסה להורים עובדים לילדים בגיל 0-3. בעקבות זאת, הגירעון צפוי לגדול ל-6.6% ויעמוד על מעל 120 מיליארד שקל. בתוך כך, שרי המחנה הממלכתי היו היחידים שהצביעו נגד התקציב.