עם העיניים ליום שישי: החל הדיון המרתוני בכנסת לאישור התקציב

ב-36 השעות הקרובות צפויים לנאום בזה אחר זה ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה - ואז ינאמו בכירי הממשלה בהם בנט. לאחר מכן יחלו ההצבעות על התקציב וחוק ההסדרים שצפויות להימשך עד יום שישי

זמן צפייה: 00:33

שלוש וחצי שנים מאז שעבר תקציב מדינה רשמי בפעם האחרונה, מליאת הכנסת נפתחה הבוקר (שלישי) לקראת דיוני התקציב וההצבעה שתחל מחר וצפויה להימשך עד יום שישי לפחות. תחילה עלו לדבר יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר ושר האוצר אביגדור ליברמן ואחריהם יעלו לנאום רוב חברי הכנסת באופן רציף עד מחר בערב, אז יעלו בכירי הממשלה לנאום.

ב-24 השעות הקרובות יתקיים דיון מרתוני של נאומי חברי כנסת מהאופוזיציה. לאחר מכן יעלו חברי כנסת מהקואליציה לנאום החל ממחר בבוקר ולקראת השעה 19:00 ינאמו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר ליברמן וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לאחר הנאומים יחלו ההצבעות - בתחילה על תקציב 2021, לאחר מכן על חוק ההסדרים ובסוף על תקציב 2022. ההצבעות צפויות להימשך עד יום שישי בבוקר לפחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "עד לפני 10 שנים ישראל שלטה בקונגרס – היום כבר לא"

סער לא עובר אחוז חסימה, מיכאלי מתחזקת: סקר חדשות 13

תוכנית הדיור – היום שאחרי: שאלת המפתח היא כמה יבנו

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה יפתח את מרתון הנאומים של חברי הכנסת ויו"ר ש"ס אריה דרעי יסגור את המרתון בשעה 18:00 מחר. כל חבר כנסת יינאם בין חצי שעה לשעה, מלבד חבר הכנסת שלמה קרעי שיינאם במשך ארבע שעות, בין 2:00 בלילה לבין 6:00 בבוקר.

יו''ר ועדת הכספים אלכס קושניר
יו''ר ועדת הכספים אלכס קושניר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים פתח את דיוני התקציב ואמר: "אני מתרגש להציג בפניכם את הצעת תקציב המדינה לשנת 21-22 יחד עם חוק ההסדרים שגדוש ברפורמות שנועדו לסייע לשכבות החלשות, לטפל ביוקר המחיה, ולזרוע מנועי צמיחה שיצעידו את כלכלת ישראל קדימה. לאחר שנתיים של סטגנציה, שיעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף".

שר האוצר עלה אחריו והוסיף כי "זה לא הנאום של שר האוצר על התקציב, את זה אני אעשה מחר. היום באתי בעיקר לדבר על הסמליות ולברך את אלכס קושניר. עצם הבאת התקציב תוך 142 יום מהקמת הממשלה מראה שעשינו עבודה, וחיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים, שזו הפעם האחרונה שהכנסת הצביעה על התקציב".