גנץ: "לא עסוק בפירוק הגוש אלא בפירוק גוש נתניהו"

שר הביטחון אמר בריאיון לאילה חסון כי הוא מאמין שאם נתניהו לא ישיג 61 – החרדים "יילכו קדימה", לדבריו. גנץ גם התייחס לסוגיית שירותו הצבאי של לפיד: "אצלי יש 38 שנה, חושב שהוא צריך להסביר את זה"

זמן צפייה: 08:48

שר הביטחון בני גנץ התארח הערב (שבת) באולפן "המטה המרכזי" כשנותרו שלושה ימים בלבד לבחירות. גנץ הבהיר שוב כי לטענתו, הוא המועמד שיכול להרכיב ממשלה – ולא לפיד.

"לפיד לא יכול להרכיב ממשלה ובסופו של דבר יש שלושה תרחישים: נתניהו שיהיה בראש ממשלה קיצונית, לפיד ימשיך להיות ראש ממשלת מעבר ואפשרות שלישית שאני ארכיב את הממשלה", אמר גנץ. "החיבור שלנו במחנה הממלכתי הוא חיבור מורכב אבל בסופו של דבר איך נצא מהפלונטר? החרדים לא בדיוק חותמים נאמנות על נתניהו ושומע קולות שאם נתניהו לא משיג 61 – הם יילכו קדימה. הבחירות האלה הן לא על המפלגה הגדולה אלא על המפלגה שיכולה".

עוד אמר גנץ: "אני לא עוסק בלפרק את הגוש שלי אלא לפרק את הגוש של נתניהו. הגוש שלו יתפרק אם הוא לא יגיע ל-61. אני מעריך שהם יעדיפו ללכת איתי. אנחנו נמשיך במחנה הממלכתי ללכת ביחד גם אחרי הבחירות".

לא מעט דובר בנוגע לשירותו הצבאי של ראש הממשלה יאיר לפיד. על כך אמר שר הביטחון: "יאיר שירת ככתב במחנה ככל שאני יודע. את השאלות הישירות תשאלו אותו. אצלי יש 38 שנה מתאריך עד תאריך, באיזה תפקיד ובאיזו יחידה. אני חושב שהוא צריך להסביר את זה. זה הרבה יותר חשוב מתורתם אמונתם שעשו שנה וארבע (כמו סמוטריץ' – א"ח) וחושבים שהם הולכים להציל את מדינת ישראל".

לפיד וגנץ
לפיד וגנץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון גם החמיא ללפיד ואמר כי הוא מבין בענייני ביטחון. "התקופה הקרובה היא מאתגרת מאוד ביטחונית עבור המדינה. לפיד מבין בענייני ביטחון אבל אני שר הביטחון. אני צריך לדווח לו על חלק מהדברים וכל השיח שהעברתי לו – הוא קיבל. כך היה במבצע עלות השחר וכך היה במבצע בשכם", ציין גנץ.

על ביקורו בטורקיה ופגישתו עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אמר גנץ: "זה היה ביקור חשוב. בעשור האחרון קרו הרבה דברים במזרח התיכון ויש מרחב אינטרסים בעיקר סביב הלחימה בטרור. הפגישה הייתה טובה ומכובדת".

על הדברים של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, ששיבחה את אנשי גוב האריות וכינתה אותם שהידים, גינה גנץ: "זה לא מקובל עליי בשום פנים ואופן. היא חברת כנסת בישראל והיא לא יכולה לכנות טרוריסטים בחיוב. פעלנו נגד הטרוריסטים האלה בשכם וחיילינו פועלים בצורה אחראית ומקצועית. אני לא מוכן לשתף פעולה עם המשותפת".