רבני הציונות הדתית לסמוטריץ': "אל תתפשר על תיק הביטחון"

הרכב של רבני הזרם הציוני דתי בראשות הרב חיים דרוקמן נועדו עם יו"ר הציונות הדתית וקראו לו לעמוד על הדרישה לתיק הביטחון, על מנת "למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון"

רבני הציונות בדתית בפגישה עם בצלאל סמוטריץ'
רבני הציונות בדתית בפגישה עם בצלאל סמוטריץ' | צילום: מפלגת הציונות הדתית

רבני הציונות הדתית פרסמו הבוקר (שני) הודעה לפיה נועדו אמש עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', וקיבלו ממנו עדכונים על המגעים הקואליציוניים להקמת ממשלה. בפגישה נכחו הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב דוד חי הכהן, וראשי ישיבות ומוסדות דתיים נוספים.

הרבנים קראו לסמוטריץ' לעמוד "באופן חד משמעי ובלתי מתפשר" על הדרישה לתפקיד שר הביטחון, זאת לטענתם כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון.

ח''כ בצלאל סמוטריץ'
ח''כ בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרבנים ביקשו לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות, וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל. בנוסף לכך, הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו "להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".

אתמול הצהירו גורמים בציונות הדתית כי בצלאל סמוטריץ' "הוא שר הבטחון הבא של מדינת ישראל". לדבריהם, "הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה".

בסוף השבוע אמר בכיר בליכוד כי קיים "סיכוי נמוך שסמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון".