סקר חדשות 13: גנץ מזנק, נתניהו מתרסק - וכמה מנדטים שווים בנט ויוסי כהן?

לפי סקר חדשות 13 שערך פרופ' קמיל פוקס, גנץ מזנק ל-37 מנדטים, נתניהו יורד ל-18. לפיד מקבל 15 מנדטים ומרצ - בניגוד למפלגת העבודה אחרי פרישת מיכאלי - עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. ומה בנוגע למפת הגושים? האופוזיציה עם 69 מנדטים, גוש נתניהו עם 46. וכמה מנדטים יקבלו מפלגות בראשות בנט, יוסי כהן ויאיר גולן?

זמן צפייה: 06:53

סקר חדשות 13: אילו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מזנקת ל-37 מנדטים, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (שני) במהדורה המרכזית. הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורדת ל-18 - קרוב למחצית המנדטים שיש למפלגה כעת.

יש עתיד של יאיר לפיד יורדת גם היא ל-15 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים., ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מתחזקת ל-8. יהדות התורה של גולדקנופף ועוצמה יהודית של בן גביר עם 7 מנדטים כל אחת. הציונות הדתית של סמוטריץ זוכה ל-5 מנדטים; כך גם רע"ם של מנסור עבאס וגם חד"ש-תע"ל - עם 5 מנדטים כל אחת . מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים: האופוזיציה עם 69 מנדטים. גוש נתניהו עם 46. באמצע - חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים. בסקר גם נבדקו מספר תרחישים ומפלגות שונות. כך למשל, נשאלו הנסקרים לכמה מנדטים תזכה מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: מפלגה בראשותו תזכה ל-12 מנדטים, שאת רובם תיקח מהמחנה הממלכתי ומיש עתיד. מספר המנדטים של הליכוד בראשות נתניהו לא מושפע מריצה של מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר.

יוסי כהן, המקור
יוסי כהן
בנט ונתניהו. ארכיון
בנט ונתניהו. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סגן השרה יאיר גולן
נותר כרגע מועמד יחיד. יאיר גולן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, נבדק גם לכמה מנדטים תזכה מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: מפלגה כזו תקבל 19 מנדטים, רובם מהמחנה הממלכתי - אך בתרחיש כזה הליכוד דווקא מתחזקת במנדט. עוד נבדק איך תשפיע ריצה משותפת של העבודה ומרצ בראשות יאיר גולן, והתברר כי היא תזכה ל-12 מנדטים. גם במקרה הזה - הליכוד דווקא מתחזק במנדט.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%