איזנקוט לחדשות 13: "רה"מ עם 7-6 מנדטים? לא קביל"

בריאיון לאילה חסון שישודר מחר ב"המטה המרכזי" מבהיר הרמטכ"ל לשעבר שהצטרף לגנץ כי מועמד לראשות ממשלה צריך לקבל מספר דו ספרתי גבוה של מנדטים: "שיבטא לגיטימציה ציבורית מספקת". ומה דעתו של שיתוף פעולה עם המשותפת?

זמן צפייה: 01:10

רב-אלוף במיל', טירון בפוליטיקה: גדי איזנקוט שחבר ל"מחנה הממלכתי" בחודש שעבר, יתראיין מחר (שבת) למטה המרכזי בריאיון ראשון כפוליטיקאי עתידי.

לטענתו של איזנקוט, "ראש ממשלה צריך לבוא עם לגיטימציה ציבורית רחבה, מספר המנדטים צריך להיות דו ספרתי וגבוה, שיבטא לגיטימציה ציבורית מספקת ויכולת לגבש גוש גדול שהוא מעל 61 חברי כנסת". כך התייחס הרמטכ"ל לשעבר למצב בו בנט קיבל מנדט לראשות ממשלה ואמר ""לדרוש ראשות ממשלה עם 6-7 מנדטים נראה לי לא קביל. ולקחת יתרון על חולשת הדמוקרטיה הישראלית, אני מאוד לא אהבתי את זה בזמן אמת".

גדי איזנקוט ובני גנץ
גדי איזנקוט ובני גנץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לגבי הרכבת ממשלה, אם תקום בראשותו של בני גנץ, אמר איזנקוט כי הוא "לא רואה במשותפת שותף לממשלה מאחר והם דורשים שני דברים שאני לא יכול לקבל אותם: אחד זה שמדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה, והדבר השני זה הסוגייה הביטחונית. ההבנה שלי היא שבאירוע ראשון אחרי שבועיים הכל מתפרק, לכן לא כדאי לעשות את הניסויים האלה"

הריאיון המלא ישודר מחר ב-18:00 במטה המרכזי עם אילה חסון.