משה יעלון: "נתניהו מנסה לשרוד פוליטית, אין מדינה אלא חלל ריק"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס למצב הביטחוני וביקר את ראש הממשלה, שלדבריו צריך להתפטר מתפקידו. בנוגע לממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, אמר: "אין לו את הכישורים לעסוק בתחום". עוד הוסיף: "אמירות על חיסול מוחלט של חמאס - סיסמאות"

זמן צפייה: 13:48

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לחדשות 13 למצב הביטחוני ולהתנהלות הממשלה בשבועות האחרונים, מאז מתקפת הטרור של חמאס על ישראל לפני כשלושה שבועות. יעלון העביר ביקורת על התנהלותו של נתניהו מאז המתקפה וקרא להתפטרותו, ואמר כי "המטרה של נתניהו היא הישרדות פוליטית", והוסיף כי "מהיום הראשון הבנתי שאין מדינה, יש ואקום, חלל ריק בהתנהלות שלה".

בנוסף, אמר יעלון: "כשבונים ממשלה ומגזר ציבורי שלם על בסיס ג'ובים, יש משבר ערכי שמקרין על כל מה שהממשלה עושה", וציין באשר לביקורת על מינויו של גל הירש, כי "לא הכישורים שלו, אין לו ניסיון. כל מי שיש להם ניסיון השתתפו במחאה - ולכן פסולים בעיני משפחת נתניהו", והוסיף כי "סוגיית החטופים לא מטופלת כמו שצריך, זו בעיה שצריך לטפל בה מהר".

שר הביטחון משה יעלון בתדרוך לתקשורת במבצע צוק איתן | צילום: רויטרס

באשר למטרות שהציב נתניהו והממשלה למלחמה ולמיטוט חמאס בעזה, אמר יעלון: "חמאס צריך לשלם מחיר כבד. לא נוכל לשרוד במזרח התיכון אם לא נגבה מחיר כבד על אירועי שבת השחורה", והדגיש כי "אפשר לפגוע פגיעה קשה מאוד בחמאס ולפגוע בתשתית השלטונית שלו, אבל חמאס זה רעיון ואידיאולוגיה. אמירות על חיסול מוחלט הן סיסמאות".